"oavsett konsekvenser"

Alla parter som skall träffas:
Läkare/vården
God man
Överförmyndare
Boendestöd
Omsorgen
Kronofogden?
Har i dag suttit större delen av dagen i telefonkö med Telia och annat detektivarbete. Efter att ha kollat upp lite betalningar från mitt konto. Jag fick en chock, skakar som ett asplöv men har mellan anfallen med lipandet kunnat lösa åtminstone två av sakerna med stöd i luren. Herregud!!!
Nu fick jag ytterligare en käftsmäll då jag fick veta att det kommit en stor faktura för obduktionen som han inte betalat, han har inte meddelat mig något alls om detta! Jag är skräckslagen.
Det var händelsen med att jag blev stoppad av Polisen och fick veta att det var körförbud på bilen som fick mig att känna "hur mycket mer är det jag inte vet om som han gjort". Därav att jag började snoka. Han har uppenbara planer om att krascha hela mitt liv. Jag har skrivit till öv och begärt att dom skall hämta alla mina papper där, utan att meddela innan så inget mer försvinner. Det är ju så det gått till tidigare. Kan inte tänka mig att öv tillter att motpart får slänga mitt bevismaterial en gång till?
Är det Wilson som ligger bakom detta också tro?
Jag hörde av mig till Telia för att få ut samtalslistor då god man ville hänvisa till telefonsamtal som inte skett. Nu var detaljspecifikationen borttagen men jag satte igång den igen från och med i går. Alla sätt att ta bort bevismaterial används tydligen mit mig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta står på sidan där man söker god man åt mig:
Detta är ett komplicerat ärende. Huvudmannen bedriver ett eget bolag och hamnar ofta i
tvister med olika myndigheter där ställföreträdaren blir involverad. Omfattande
utredningar har gjorts i ärendet. Uppdraget kräver viss juridisk kompetens samt erfarenhet
av att bemöta och stötta människor med psykisk ohälsa. Mer information ges vid intresse
av att åta sig uppdraget.
De gode män som varit ställföreträdare i ärendet anser överförmyndaren vara
mycket kompetenta ställföreträdare som dock inte har kunnat tillgodose
huvudmannens behov då de vida överstiger vad en god man kan och ska göra
i sitt uppdrag.
Nej, den första har kastat hela bokföringen, alla dokument som skulle till advokaten och slutat mot min vilja innan jag fick en ny.
(papper tingsrätten där jag vill ha god man kvar)
Den andre skulle avregistrera mitt företag när jag blev sjuk, gjorde inte detta, vilket ledde till katastrof.
Den tredje uppmanar mig till olagliga saker och ville sluta då jag för mitt samvetes skull sa nej. Jag blev hånad för min tro och viljan att vara ärlig. "så går det inte till i dag" fick jag höra. Han glömde meddela mig besiktningstiden för bilen och uppmanade mig att ljuga för polisen
(sms)
Publicering av ärendet i överförmyndarens rekryteringssystem, Recruto,
skedde den 26 september 2022. Där har ärendet setts av 46 personer men ingen
har lämnat intresse för ärendet. I Recruto finns totalt 173 ställföreträdare som
är intresserade av nya uppdrag.
Komplicerat ärende: Nej ärendet är inte komplicerat. Jag kan leva ett helt normalt liv om jag får hjälp med posten och kontakter med myndigheter. Vad som dock är komplicerat är en infekterad tvist med kommunen där samtliga papper som skulle till advokat har kastats av tidigare god man, vilket satt mig i en oerhört stor ekonomisk kris med återkommande problem som är kopplade till fallet.
Detta vill jag ha en rättslig prövning utav fortfarande. Nuvarande god man har kontaktat mitt försäkringsbolag och jag får rättshjälp. Detta skall givetvis skötas av advokat och inte god man.
Dock kan jag ha nytta av att man hjälper till att luska vart man kan få tag i fler av dokumenten som kastats, jag har fått ag i en del av dem.
Bedriver eget bolag: Nej, mitt bolag är borta sedan länge och bolaget har inte varit i några tvister. Jag hade revisor som skötte pappren och bolaget var välmående så länge jag fick ha kvar det för överförmyndare och god man.Jag hade velat ha bolaget kvar men efter hot från överfömyndare om att "komma i dag", "släcka hemsidan", "sälja kenneln, bolaget och fastigheten" samt ta ifrån mig id handlingar. Så blev jag sjuk och valde att hasting göra mig av med hundarna och lämnade in bolaget för avregistrering (Ljudfil).
Hamnar ofta i tvister med myndigheter: Nej, har en stor pågående tvist som jag givetvis vill lösa (enligt god man får jag rättshjälp via försäkringsbolaget, så detta skall kunna lösas den vägen) då den har mycket stor negativ inverkan på min ekonomi och mitt mående.
Omfattande utredningar har gjorts: Jag har inte fått se någon utredning där mina bevismaterial varit med.
Uppdraget kräver viss juridisk kompetens: Nej, inte mer än folkvett. Advokat får sköta det juridiska så som det är planerat.
Jag klarar inte att hämta min post när jag mår dåligt. Det utlöser bland annat panikångest. Jag kan leva ett ganska normalt liv om jag har hjälp med posten och normala kontakter med myndigheter samt viss stöttning kring ekonomin.
"hon har ikväll utdelat hot om att tillsammans med kamrater komma hem och göra upp" Tony Ekelund.
Nej, detta stämmer inte. Jag åker ingenstans för att "göra upp". Och har inte ens uttalat dom orden. Jag ville ha mitt kvitto eller betalningsuppgifter så jag kunde lösa det hela själv. Ekelund försökte lura mig gång på gång via sms att det var betalt. Därav att jag ville demonstrera genom att inte åka därifrån innan jag fått löst problemet. Hade jag inte fått komma in så hade jag inte gått in. Men möjligen hört av mig till Polisen för hjälp och råd.
Att jag skulle komma "med kamrater" handlar om att jag skulle behöva be om skjuts tills min bil var laglig. Och då handlar det om EN person och det kunde vara gott att ha ett vittne när situationen upplevdes så oärlig.
Bakgrund: Jag blev stoppad av Polisen och meddelades att dom skulle kunna skylta av bilen på plats. Jag hade hela flaket fullt med hundfoder som jag nyss hämtat och hade långt hem. Efter att ha förklarat läget med god man fick jag köra hem. men inte köra mera innan avgiften på skatten var betald. Det faktum att God man flera gånger försökte lura mig att det var betalt anser jag som allvarligt. Försälkringsbolag kan ha synpunkter på ersättning om något inträffar under färd med bil som har användningsförbud.
Han får det att låta som att jag är en brottsling med brottsliga kamrater, vilket känns väldigt hemskt.
(sms)..
En trosfrände kan kanske ha lättare att förstå mig.
I slutet av 2005 ansöktes om bistånd i form av lån från omsorgsnämnden i
Skara kommun för byggnation av pumphus främst och därefter även
indragning av vatten och avlopp till bostadshuset. Offerter från olika företag
som kunde utföra arbetet togs in. Något färdigställande av byggnation och att
dra in vatten och avlopp i fastigheten skedde dock inte av oklar anledning och
det är även oklart om huvudmannen fick bistånd i form av lån för projektet.
Den dåvarande ställföreträdaren har inte kvar några handlingar tyvärr.
-------------------------------------------------------------------------
Överförmyndarna vill ta bort god man
För att "denne gör ingen nytta"
-För mig skulle det göra stor onytta när jag inte klarar att vare sig hämta posten eller hantera kontakter med myndigheter
För att det inte går att få tag i en ny
-Börja med att ta bort alla missvisande uppgifter om mig. Som
1. Fallet är komplicerat och man behövar vara lite advokat
Nej, fallet är inte komplicerat, däremot ligger en komplicerad tvist med kommunen kvar och sliter sönder min ekonomi, mitt mående och hela mitt liv varje dag tills det blivit löst. Här avses att anlita en advokat, inte ha en god man som advokat.
2. Har ett företag och detta gör att hon hamnar i tvister
Nej, inte sant. Företaget har haft revisor så länge jag fick ha det kvar, vilket gör att det är enkelt att sköta, om man inte får fly för sitt liv för att man hotar med förvaltare som kan "släcka hemsidan", sälja huset, sälja företaget, ta bevismaterialet, släcka id handlingar etc.
Vem tar hand om vad?
Läckaget
Reklamationen/handskador/psykiska skador/ekonomiska skador på grund av skakningarna/rättslig prövning måste få en chans.
Andra reklamationer som inte blivit av för att god man vägrat och jag fallit ihop mentalt.
Alternativt frivilligt återställa skadorna.
Företaget
Branden
Skorstenen/taket/snickaren/bilen/blåsningen med bilen
Posten
Varmvattenberedaren
PTSD?
Att fixa innan:
Journalen handskadorna
Journalen skakningar/muskelutmattning
Journalen Depresson
Medicinering!!!!
Inspelning wilsson alkohol
Katten
Inte trevlig
Se hur ho beter sig nu
Urban förvaltarbesked
Revisorn företaget går bra
-Söker aktivt efter lösningar för att kunna påbörja min medicinering, för att man kan bli sämre av den till en början. Vill inte chansa med mitt ansvar som jag har.
_Nytt trassell som hela tiden dyker upp försämrar min möjlighet till att påbörja medicineringen
-Kunna ha ett normalt liv
-Läka
-Sköta kennel/företag/upprättelse för skadorna på detta
-SIP mötet
_Telia saken bredbandet, tvålen, två telefoner, korten som blev fel mm stor merkostnad, ingen ersättning osv Urban ringde, Telia säger något annat. Ej betalat, sämre bredband, dyrare och förlorad tvål.
Medicinering
Undvika meltdowns
(triggers måste reduceras, och till en början helt bort tills medicineringen börjat hjälpa,
Är verkligen i en farlig situation anars.
Husvagnen?
(mejlet här)
Läckaget
(mejlet här)
Frysarna
(Mejlet här)
Kylen
(mejlet här)
Taket
Advokaten
(det var bråttom för länge sedan)
Valparna, wilsons lögner, god man försvann, skador efter det

Tingvall, huset, kronofogden, lån, hot, skräck, wilsson, frysarna, kyl, mat.
Husvagnen?
Elen? Varför bunden?.
Skador efter fall i fuskbygget
Skador från arbete som måste utföras med skadad tumme
Inga besiktningsprotokoll på bygget, el, vatteninstallastion osv, sänker värdet på huset och gör det hela omöjligt att ha vettig försäkring på.
Oisolerat, kostat massor av pengar
Diskriminerad på grund av min sjukdom, mitt sätt att i panik kontakta dem i alla akuta ärenden. Jag har förlorat mest på att behöva ge upp och inte orka ta den trigger det blir av att kontakta dem i akuta ärenden.. Varmvattenberedaren!!


Medicineringen måste få komma igång
Triggers måste bort
Måste få börja leva ett någorlunda normalt liv snart, enligt LSS har jag rätt till det i större utsträckning än friska personer.

Trine Andreassens personliga ombud, Magnus Liljegren, har upplyst följande. Trine
Andreassen har diagnosen Aspergers syndrom. För hennes del innebär detta att hon
har svårt att bo och leva "tätt ihop" med andra människor. Aspergers syndrom inne-
bär också för många drabbade svårigheter att förstå hur andra tänker och känner.
Det kan också innebära svårigheter att klara av vardagens krav. Trine Andreassen
5
LÄNSRÄTTEN I DOM Mål nr
MARIESTAD 2003-11-25 1578-03
har aldrig sett det som något alternativ att bo centralt i någon tätort och en sådan
situation skulle enligt henne själv försämra hennes psykiska hälsa. Hon är beviljad
insatser enligt LSS som hon inte utnyttjar. Hon kämpar för att kunna leva ett så
självständigt liv som möjligt. Ett stort steg närmare detta är ett fungerande hushåll
med indraget vatten. Detta är Trine Andreassens högsta önskan i dagsläget och det
skulle underlätta hennes vardag betydligt.
Trine Andreassen har själv anfört följande. Det stämmer att hon har en valpkull med
schäferhundar just nu. Tanken är att det skall bli några kronor ut av den till täckande
av diverse utgifter. Flera av valparna kommer inte att medföra några större inkoms-
ter och de medför dessutom stora omkostnader. Tiken är av en intressant brukslinje
och denna linje vill hon bevara och jobba med för egen del för att ha dugliga täv-
lingshundar för den egna handen. Att det går att sälja hundarna är en fördel som hon
förhoppningsvis kan ha nytta av i framtiden och kanske bygga en liten verksamhet
utav med samhällets hjälp. Hon är långt ifrån där idag. Hundgårdarna som hon
byggde fick/lånade hon pengar till av sin mormor. Resten tog hon så gott hon kunde
utav sitt studielån. Hon har även ett tjugotal grönlandshundar i syfte att köra hund-
spann, en idrottsgren som hon utövar varje dag. Hon ser hundarna som en möjlighet
till inkomster i framtiden i fornt av inackorderingsverksamhet, försäljning av valpar
samt slädhundskörning med turister.
När hon erhöll ett arv efter sin adoptivfar köpte hon sitt nuvarande boende samt en
del av materialet till hundgårdarna. Eftersom hon skulle få en god man ansåg de
inblandande att denne kunde anordna ett lån eller möjligen ersättning från kommu-
nen till att få huset beboeligt. Innan hon kom till kommunens stödboende levde hon
under miserabla förhållanden i ett fallfärdigt hus där det regnade in och bodde råt-
tor. Ett gäng med kriminella och drogberoende ungdomar gjorde hennes liv och
hem till ett helvete. Lite av vitsen med att skaffa det nuvarande torpet var att få låga
driftskostnader. I dagsläget är det outhärdligt för henne då hon måste åka in till stan
för att duscha och tvätta utöver att handla och hämta hundmat. Hon har en grävd
brunn som hon hämtar vatten i. Vattnet är av tvivelaktig kvalitet och måste hinkas
upp, detta även på vintern när det ibland är en tjock is ovanpå. För att slå sönder
6
LÄNSRÄTTEN I DOM Mål nr
MARIESTAD 2003-11-25 1578-03
isen brukar hon diverse tillhyggen såsom spett, grep och numera en tjock tung stock
eftersom de andra tillhyggena hamnat i brunnen. När hon betalt alla resekostnader
från hennes förbehållsbelopp på 3 000 kr har hon i snitt 1 300 kr att klara sig själv
och hundarna på. Det är tufft. Hon har inte fått det ekonomiska bistånd hon under
åren varit berättigad till och har därigenom lidit stor nöd. Hon bör därför ges en
ursäkt samt skälig ersättning för lidandet. Det borde räcka till vattn
Wilson påverkar medarbetare på överfömynderiet till min nackdel
Förtalar, alkohol, inte sant att jag duschar ute, har inte god man osv
Blev av med god man mot min vilja, skadorna som blev efter det
Sveaskog, taket, översväming köket, frysar, mat, skorsten, el, kan inte elda osv
Diskrimineringsärende LSS, omsorgen, god man "otrevlig" istället för att bli förstådd som en Autistisk person som befinner sig i ett långvarigt akut läge som i sin tur är skapat av myndigheterna själva.
Länkar
https://www.autismforum.se/om-autism/diagnoskriterier-0/skilja-mellan-diagnoser/
https://www.autism.se/stod-och-rattigheter/ekonomi/fonder-och-stiftelser/
https://funktionsratt.se/om-funktionsratt-sverige/
https://gansub.com/t/pm/5588350252766/
https://funktionsratt.se/funktionsratt-sverige-projekt/funktionsrattsbyran/radgivning/
https://www.vgregion.se/f/habilitering-och-halsa/patient/patientorganisationer/
https://attention.se/leva-med-npf/i-motet-med-vard-myndigheter/i-kontakten-med-socialtjansten/
https://www.autism.se/aktuellt/elev-far-ersattning-for-diskriminering/
https://www.varden.se/guider/autism
https://www.youtube.com/watch?v=3_hfwGBcr-I



Har du möjlighet att hjälpa mig och mina djur med en liten gåva? Swish 070-3834680