- igenspikade fönster för att hålla värmen när fuskbygget slukar så mycket el och olösta försäkringsärenden som gått till kronofogde (sönderfrusna rör, varmvettenberedare mm ersätts inte då bygget är oisolerat) så jag inte kan ha värmen på inne


- till höger var mitt gamla utbygge som dom rev när dom skulle bygga nytt där, vilket inte blev av


- skorstenen är krossad efter en stor stormskada med två enorma träd som föll över. Det fanns god man och det fanns försäkring, inget är löst trots att jag verkligen tjatat.


- Efter åsknedslag har element börjat brinna och en större mängd elektronik gått sönder, samt kyl och frys. Inspelning finns när god förs bolag säger att god man inte ens hört av sig om detta.


- listan kan göras lång med olösta ärenden som i sin tur fördärvat mitt liv.

God

man

ansökan

Ouppklarade saker/tvist med överförmyndare/god man:

Min förtvivlade kamp att försöka få lösning på detta har lett till en infekterad tvist där jag känner mig fullständigt överkörd.


Vad överförmyndarna påstår i sitt yttrande till tingsrätten tvingar mig att gå igenom inspelningar, dokument och filmklipp igen. Saker som triggar min sjukdom och som jag helst inte skall hantera.


Det är väl inte konstigt att jag försöker få detta löst? Det är ju det god man haft betalt för trots allt. Det har kostat mig många hundratusentals kronor, många år av mitt liv, mitt företag, mitt livsverk och eftersom de vägrar stoppa utflödet av pengar från min pension till deras påhitt här hemma så måste jag ju göra vad jag kan för att stoppa det? Jag har ju panik

MEN Det är detta som inte får rotas i enligt öf. 


Och okej, bara jag får en god man som hjälper till med posten så jag har koll och kan göra uppgörelser om det kommer mera dolda skulder.

Och får mina papper som skall in till juristen på lassebrukarstöd innan denne slutar. Pappren kan jag överlämna själv, bara jag får ut dem.

Treskodom


Min pappas arv, god man kollar inte posten, kronofogden tar min bil, i dessa "skulder" finns skuld till trafikförkräkningsföreningen och reparation av taket till följd av stormskadan vilket inte gått på försäkringen för att saken inte skötts alls av god man.



Kenneln


Tvist med överförmyndaren ledde till att kenneln försvann



Stormen, stora skador


Det fanns god man och det fanns försäkring, inget är löst och skadorna förföljer mig ekonomiskt


inget löst

Struntar i både skatten och meddela tiden för besiktning


Stoppad av polisen, han ville inte lösa saken så jag kunde köra från platsen utan att få bilen avskyltad.


inget löst

Åsknedslag


kyl, frys, elektronik, brand


inget löst

Posten


Film god man, post för lång tid lämnad på marken, enorma ekonomiska konsekvenser.


inget löst

Branden


inte löst. Förvaring av saker på vinden, allt borta, min toa i ena sidan och djurutrymmen i andra sidan. Foder, verkryg, värmelampor, trätrallar till hundkärran, filtar till hundarna, diverse plastkärl till foder och vatten, överdragskläder mm mm jag har inte fått en krona och allt står som det gjorde när det brann


inte löst

Fuskbygget


Läckage, oisolerat, sönderfusna ledningar och varmvattenberedare, rättegång, vattenpumpen, tanken, reparationer, lån att lösa en del av det. Jag fick skriva på till Nordkapital att om jag missade en enda avbetalning så skulle det bli katastrof. Jag har betalat (och nedbetalat) en stor mängd liknande saker.


Inget löst

Branden


inte löst. Förvaring av saker på vinden, allt borta, min toa i ena sidan och djurutrymmen i andra sidan. Foder, verkryg, värmelampor, trätrallar till hundkärran, filtar till hundarna, diverse plastkärl till foder och vatten, överdragskläder mm mm jag har inte fått en krona och allt står som det gjorde när det brann


inte löst

Fuskbygget


Läckage, oisolerat, sönderfusna ledningar och varmvattenberedare, rättegång, vattenpumpen, tanken, reparationer, lån att lösa en del av det. Jag fick skriva på till Nordkapital att om jag missade en enda avbetalning så skulle det bli katastrof. Jag har betalat (och nedbetalat) en stor mängd liknande saker.


Inget löst

- God man tas bort utan mitt medgivande och slutar göra något alls under lång tid, under tiden är mitt konto låst på grund av lånet som dras till skara kommun för fuskbygget.

Detta har lett till enorma ekonomiska konsekvenser samt både psykiskt lidande och varaktiga fysiska skador

Double-click here to add your own text.

- Omsorgen tar över ansvaret för att bygget skall bli färdigställt.

- Hantverkare påtalar felen med dubbla mattor, avsaknad av isolering, obehandlade spånskivor och vatten som dras upp på väggarna

- vidare kan man se dragningar för låner i månader tills allt är betalat utan att man fortsätterb bygga. Kontot fortfarande låst för mig

- mina förtvivlade rop på hjälp till överförmyndarna när god man bara försvinner och är omöjlig att nå eller resonera med

- god man skall tas bort, jag blir livrädd då det nu är massor av olöst trassel med både fuskbygget, mitt låsta konto och pengar som är uttagna från kontot som fortfarande är låst för mig.

- räkningar betalas inte, skulder uppstår och extra avgifter. Ingen lyssnar till mina vädjanden och frustrade ilskna autistiska krav på rättvisa. Detta resulterar bara i att man hånar mig, irriterar sig på mig och avfärdar mig.


- eftersom jag är i en stor och svår tvist med överförmyndaren i samband med bland annat fuskbygget så känner jag att det blir fel att de skall få kunna ta bort god man med diverse olika "skäl".

- skälen är inte sanna, här följer bevis

- man har försökt få förvaltare till mig, man har försökt få det till att jag inte behöver god man, man har försökt få det till att det inte finns goda män att tillgå, när jag lämnat tre egna förslag har dessa sedan INTE blivit tillfrågade i andra ärenden heller.


 Hela ärendet är infekterat, det finns oerhört många bevis. Här är några:

- fortfarande samma förtvivlade läge, här är några av dokumenten som visar hur kommunen betalat ut "försörjningsstöd med återbetalningskrav" för bygget se åtagit sig att bygga.

Vad som manuellt tagits ut från mitt konto är mer än vad som visas här. Dock inga kvitton på vad det varit. Det finns inga mer kvitton på varken arbetet, materialet eller besiktningarna.

El och vatten har kontakt inne i huset, det är oisolerat, vattnet som drogs upp på spånskiveväggarna har förstört hela insidan av huset.

Ingen tar ansvar för det här och inga besiktningsprotokoll på vare sig vattensystemet, avloppet eller el- installationen kan visas upp. Men de har fortsätt dra för lånet tills allt var betalat.

Hur mycket hela bygget gått på får jag inte veta, var de grävt avloppet får jag inte veta och hur det skall bli med försäkringsfrågorna då sakar som fryser sönder där ute inte täcks av försäkringen för att utrymmet är oisolerat får jag inte heller veta.

Stora summor har gått till inkasso när försäkringsbolaget inte tagit frys-skador och kommunen som byggt det hela vägrar ta ansvar. Eftersom "bygget tillhör din fastighet" som dom uttrycker det.

Överförmyndaren har dessutom påstått att det INTE är ett fuskbygge, att jag inbillar mig, talar osanning om att jag duschar ute året om samt att jag har alkoholproblem.

Sekretseebrott, förtal och osanning. Detta har jag velat att överförmyndarverksamheten anmält sig själva för, de vägrar.



Man "avslår ansökan till renovering"

Omsorgen har varit hemma hos mig och sett pumphuset säger hon men tar inte med att det är omsorgen i samarbete med god man och överförmyndare som byggt det.

 Så det enbart blir att för förvaltningsrätten tar upp rätt till "försörjningsstöd till renovering" och inte att omsorgen underlåtit att bygga klart bygget trots att man tagit på sig ansvaret för detta enligt deras egna papper. (längst upp på denna sida)

Vidare står det att omsorgen varit här och besiktigat sitt eget bygge. Det står att "husets standard inte uppnår vad man kan kalla en skälig standard" Det är inte mitt hus som menas här, besiktningn innan bygget finns på dokumentet nedanför.

På samma dokument finns även en notis om att utbygget som var vid köksingången borde ersättas. Detta revs ned av kommunen, sedan byggdes ingenting ändå och jag skulle kunnat haft mycket nytta av att ha ett skydd att stå under när jag duschar/tvättar mig och kläder, diskar mm. Efter att dom rev det så fick jag stå ute helt och hållet med detta.

Man tog också ned skyddet för skorstenen utan att sätta upp det igen, jag har ingen chans att få upp det dit igen själv. Detta är formsmitt efter skorstenen och skulle ha varit till skydd när träden föll över skorstenen vid stormen. Det har då också regnat och snöat ned i skorstenen under tiden.


Överförmyndaren delaktig och drivande i hur det skall lösas med bygget.


- god man är informerad bara

- "vi som hjälper trine"

- tidigare lån av omsorgen

- rädsla för prejudikat

ÖF


- drivande och delaktig i ärendet som till sist blev helt fel och fick enorma konsekvenser för min ekonomi, mående och fastighetens värde.

dörrarna var så olika i hödj så det inte gick att stänga ordentligt. Dörrarna flög upp trots att jag försökt binda fast dem när det blåste. Det slutade med att tre värdefulla valpar dog när de fick tag på råttgift i bygget. Dörrarna blåste sönder när detta inträffade då virket är nästan så tunt som papp.


- Hör hur överförmyndaren hånar mig och mkin kennel i samband med detta HÄR

Honey


- full av liv

sedan död.


Tack vare kommunens fuskbygge.

Ingen försäkring för att kommunens fuskbygge skall sluka allt. 

Och så skall det fortsätta

Min kennel som gick bra tills hotsamtalet kom


- sedan var det bara att hastigt skaffa bort allt för att jag blev liggande i två år i sängen med depression-

Från aktiv med drag, skyddshundar, långa skogsturer, till helt sängliggande.... I en depression där jag planerade att ta mitt liv

Jag hade helt unika blodslinjer på grönlandshund


- allt är nu borta. den siste jag kunde spara fick skjutas när de blev sjuka och jag inte kunde åka till veterinär. Nu är ett livsverk borta och jag blir aldrig samma människa mer, det här är oförlåtligt.

när jag ger upp på grund av kampen mot kommunen och bet god man avregistrera företaget.

Hundarna är redan borta (tre kvar av 25) och depressionen ett övermäktigt faktum (därav att hundarna hastigt fick avyttras, jag var i princip sängliggande i två år på grund av depressionen. Depressionen var utlköst av kämpandet, främst nnär samtalet kom där de skulle komma hem till mig "i dag" osv

Efter att jag ställt kravet på omsorgen och överförmyndarna att ersätta mig för skadan som blivit ekonomiskt på grund av deras respektive agerande, i samarbete med varandra. Så fick jag detta hotet, (inspelningen nedan)

När de fick veta att jag försökt samla ihop papper igen för att få ärendet granskat (bemärk att god man kastat alla mina permar där jag hade mina viktiga papper, all bokföring hon själv gjort och alla kvitton, bland annat allt som hade med fuskbygget, skräckholmen och skuldsaneringen efter skräckholmen att göra.


Jag befarade att dessa inspelningar nu var i fara, så jag drog iväg och gömde kopior, bland annat utomlands. Jag vågade inte åka hem förrän advokaten i ärendet ringde och sa att dom kommer inte att våga ta sig in hos mig och hämta det.


Samtalet som följer här nedan startade en enorm skakning för mig, som inte gav sig på flera dygn. Jag kunde sedan inte gå ordentligt, musklerna var gele.


De skulle "komma", "snart", kanske redan i dag", "släcka hemisidan" (denna), "sälja huset", "sälja bilen" osv. Vidare fick jag höra att de hade "enormt stora befogenheter"


Gissa om jag blev rädd!!


Detta blev starten på en mycket allvarlig depression där jag var nära att ta mitt liv.


Överförmyndaren i Skara pratar med mig men tror att han pratar med överförmyndare i samverkan. Så han målar upp sin egen bild av mig, en bild som är väldigt svart. Inspelningen är inskickad till överförmyndarna och skara kommun där jag velat ha detta anmält. En sådan person skall inte bete sig på det viset, han sitter i en position där han har hand om utsatta. En del av dem förstår inte ens om de blir lurade.

Ingen åtgärd från överförmyndarna i ärednet

Och ärendet kan bara läggas till som ett i raden av väldigt många. SVT granskning har hittat sida upp och sida ned med liknande ärenden, varav flera i Skara med samma överförmyndare.

Fall på fall av kritik – men överförmyndarna är passiva | SVT Nyheter

 "När ho fick veta att det var ny överförmyndare så börja ho om med samma gamla ärenden

så det är inte så att det är ett ärende som har blivit felaktigt? "Nej!

Det avgör du? "ja jag har pratat med hätting omet"

Skicka mejl

 "ska prata med hätting å e om vi ska ta upp det på nytt i så fall"

vad man menar du med ta upp det på nytt? "får vi se hur ho beter ej just nu"

för jag o hätting att har pratat om henne mer än en gång"


Detta är både sekretessbrott (jag presenterar mig som mig och han babblar på om hur hemsk jag är till vem han tror är andra överförmyndare) Han VET uppenbarligen inte vem han pratar med.

Det är förtal, då ha talar väldigt många olika osanningar om mig.

Då hadde ho god man som ho sa upp kontakten med så tog vi bort den då va.


(ja, god man slutade, låste mitt konto, tog ut pengar, slängde bokföringen, alla kvitton, allt som hade med skuldsaneringen att göra samt mina permar ang skräckholmen som skulle till advokat, så jag vågade inte ha med henne att göra, jag ville ha en annan god man) Bevis finns för allt detta, kastade bokföringen har bland annat tagits upp i Tingsrätten).



Då hadde ho god man som ho sa upp kontakten med så tog vi bort den då va.


(ja, god man slutade, låste mitt konto, tog ut pengar, slängde bokföringen, alla kvitton, allt som hade med skuldsaneringen att göra samt mina permar ang skräckholmen som skulle till advokat, så jag vågade inte ha med henne att göra, jag ville ha en annan god man) Bevis finns för allt detta, kastade bokföringen har bland annat tagits upp i Tingsrätten).



Mitt under min livsfarliga depression, orsakad av hotet från överförmyndaren om att komma hit och släcka hemsida, sälja kenneln, sälja huset, sälja bilen och andra åtgärder. PÅ GRUND av att jag ställt krav om återbetalning/reklamation av fuskbygget som just överförmyndarna hållit i samt även att god man struntat i posten, vilket i sin tur gett mig stora ekonomiska konsekvenser.

Då skickar de post till mig som kommit till god man och som sedan gått till överförmyndarna. Jag åkte in med paketet till överförmyndaren i Skara och han skickade hit det igen.

Posten var brev som handlade om företaget jag just förlorat på grund av depressionen och depressionen är ju stressutlöst till följd av vad dessa människor har gjort och förlusten av alla pengar och min kennel samt att jag lever i mycket svår misär och varit illa ute på vintrarna (se orosanmälningarna här)


När panikångesten och skakningarna börjar så är det bråttom innan jag skakat för länge så musklerna blir för geleartade, då är jag sängbunden en tid och det vill jag inte. Jag ville ha bort posten till god man eller överförmyndaren snabbt.


Det blev ju besvärligt tydligen. Men varför inte skicka det till god man? Det är ju överförmyndaren som beviljat god man FÖR ATT jag har just detta problemet med panikångest och autistiska shutdowns som är stressutlöst! Detta vet ju den trevliga damen i samtalet. 


Att det är överförmyndaren som egentligen skall ha det är ju för att dessa varit drivande i frågorna om fuskbygget och att kenneln skulle bort.


Nedan ett kort klipp från en advokat som överförmyndarna kontaktat för tt denne skulle bli god man en kort tid för att avveckla min kennel. Tar bara med början för att bevisa att det verkligen är så. Sedan berättar jag hela sörjan för honom i hopp om att han som juridiskt kunnig skall kunna ge mig ett gott tips eller hjälp att komma undan deras attacker itsället. 



Här nedan kommer det två inspelningar, fullspäckade med olika bevismaterial. Den intervjuade är överförmyndaren i Skara som tror att han påverkar överförmyndare i samverkan i Lidköping. Trots att jag BÅDA GÅNGERNA jag ringer, presenterar mig som mig.

Påståendena kommer i text, ett i taget och det är detta jag tror ligger till grund för hela det här minst sagt sjuka fallet.

Möjligheten finns att andra överförmyndare gått på hans linje då han verkligen tar i för att färga mig kolsvart.


Mannen erkänner här att de tagit bort god man för att "vi inte kom överens". Denne god man struntade i min post och mina räkningar i åratal trots att hon fomellt var min god man. (sidan "tingsbevis" är numera fullspäckad med dokumentation kring detta)


Jag fick inte veta något, kontot var låst och katastroferna haglade över mig tack vare detta. Jag har inte fått några underlag på vad som skett, istället har HELA bokföringen kastats (av just henne, med påskrift av överförmyndare att eftersom handlingarna nu var borta och inte kunde återställas så slipper hon vite" (tingsrättens papper, skall lägga ut det med här) Likaså gick mina permar i papperskorgen som skulle levereras för granskning i Skräckholmen-fallet(fallet som gjorde att omsorgen gick med på att bygga pumphuset och ge mig lån till det samma eftersom de själva misslyckats med placeringen av en narkoman (mitt x) hos mig på min kennel för "arbete" där jag skulle ha koll på hans timmar. (det var omsorgens narkotikaenhet, xets övervakare, polisen och kriminalvården som hade möte hos mig och fick igenom hans önskemål, dokumentation finns.

god man 3


- uppmanar till olovlig körning och ljuga till polisen när han heeelt glömt bort besiktningstiden som kommit till honom i posten. Samma god man vägrade betala skatten när jag stod och hade blivit stoppad av polisen så att jag skulle kunna köra vidare. Det var pengar på kontot och endast en avgift för att skatten var försenad så det handlade inte om att det inte fanns pengar till en dyr skatt eller något sådant. Han ville inte på sin lediga tid. Det var här vi blev ovänner och han ville "entledigas". Denne god man anses som seriös sa överförmyndarna på rättegången som handlade om detta.


Hur svårt kan det vara?

Kan man inte bara erkänna att det blev fel och så försöka rätta till det? Alla kan glömma eller göra fel men att då se till att göra saken värre så man riskerar få bilen avskyltad långt hemifrån är inte okej. Han var typ två meter från sin dator.


28 juli -22

Samtal med senaste god man. Han har inte fått ett enda papper från god man innan och varnar för vad det kan få för konsekvenser. Själv sliter jag dygnet runt med en valpkull som gått fel. I normala fall sköter tiken allt och det enda man gör är att titta och njuta.

Jag har nu mitt i arbetet här tappat minnet men skall rota fram vad som hände. Kanske kullen som fick snittas till stora pengar på grund av andra yttre tråkiga händelser, återkommer om det. Autistisk shutdown heter det och man drabbas av det om man utsätts för allt för mycket stress, detta inträffade i samband med mejelt från tringsrätten att de inte vill se materialet på hemsidan utan jag får hitta på något annat sätt. Jag fortsätter ändå här och hoppas dom ändrar sig efter en vädjan eller att jag kan hitta på något annat. Men jag mår kass nu.


Pappren från god man kunde inte fås ut efter detta heller trots ihärdiga försök, ingen som helst hjälp av överförmyndaren och de har än i dag (3/6-25) inte gått att få ut, inte heller mina permar som står där, fulla med bevismaterial och kvitton.


Här "inne" duschar, tvättar och torkar jag kläder på vintern.


(det går inte att vrida ur dem för hand såpass att man ka ta in tvätten med en gång)

Jag står med fötterna i baljan och duschar med trädgårdsslangen, året om.

En lösning finns på problemet

att tvångsinläggas

omsorgen erbjuder tvångsinläggning som lösning:

tydligt fel


- extremt tydligt fel

- pumphuspappret

- betalade själv, kronofogden

- kompensation kennel, peka på att det var kommunen hot sänkte mig

 - försökt kräva kompensation

- inte fattat att jag skulle svara på mejlet pga den höga stressnivån7panikångesten

- hel mejlsamling med bevismaterial borta pga ekonomin

- film duvorna, döda duvan

- tiken valparna, kronofogden

- aldrig tagit ut utan att fråga, inspelning

- inspelning försäkringsbolaget

- obetald skatt på bilen, skulle aaaldrig göra så. bild sms undvik poliser

- wilson säger att jag inbillar mig, är alkoholist, att det inte är ett fuskbygge, påverkar andra överförmyndarna,