"oavsett konsekvenser"


Min pappas arv, god man kollar inte posten, kronofogden tar min bil, i dessa "skulder" finns skuld till trafikförkräkningsföreningen och reparation av taket till följd av stormskadan vilket inte gått på försäkringen för att saken inte skötts alls av god man.

Tvist med överförmyndaren ledde till att kenneln försvann

Det fanns god man och det fanns försäkring, inget är löst och skadorna förföljer mig ekonomiskt
inget löst

Stoppad av polisen, han ville inte lösa saken så jag kunde köra från platsen utan att få bilen avskyltad.
inget löst

kyl, frys, elektronik, brand
inget löst
Film god man, post för lång tid lämnad på marken, enorma ekonomiska konsekvenser.
inget löst

inte löst. Förvaring av saker på vinden, allt borta, min toa i ena sidan och djurutrymmen i andra sidan. Foder, verkryg, värmelampor, trätrallar till hundkärran, filtar till hundarna, diverse plastkärl till foder och vatten, överdragskläder mm mm jag har inte fått en krona och allt står som det gjorde när det brann
inte löst

Läckage, oisolerat, sönderfusna ledningar och varmvattenberedare, rättegång, vattenpumpen, tanken, reparationer, lån att lösa en del av det. Jag fick skriva på till Nordkapital att om jag missade en enda avbetalning så skulle det bli katastrof. Jag har betalat (och nedbetalat) en stor mängd liknande saker.
Inget löst

inte löst. Förvaring av saker på vinden, allt borta, min toa i ena sidan och djurutrymmen i andra sidan. Foder, verkryg, värmelampor, trätrallar till hundkärran, filtar till hundarna, diverse plastkärl till foder och vatten, överdragskläder mm mm jag har inte fått en krona och allt står som det gjorde när det brann
inte löst

Läckage, oisolerat, sönderfusna ledningar och varmvattenberedare, rättegång, vattenpumpen, tanken, reparationer, lån att lösa en del av det. Jag fick skriva på till Nordkapital att om jag missade en enda avbetalning så skulle det bli katastrof. Jag har betalat (och nedbetalat) en stor mängd liknande saker.
Inget löst
Double-click here to add your own text.






Man "avslår ansökan till renovering"
Omsorgen har varit hemma hos mig och sett pumphuset säger hon men tar inte med att det är omsorgen i samarbete med god man och överförmyndare som byggt det.
Så det enbart blir att för förvaltningsrätten tar upp rätt till "försörjningsstöd till renovering" och inte att omsorgen underlåtit att bygga klart bygget trots att man tagit på sig ansvaret för detta enligt deras egna papper. (längst upp på denna sida)
Vidare står det att omsorgen varit här och besiktigat sitt eget bygge. Det står att "husets standard inte uppnår vad man kan kalla en skälig standard" Det är inte mitt hus som menas här, besiktningn innan bygget finns på dokumentet nedanför.
På samma dokument finns även en notis om att utbygget som var vid köksingången borde ersättas. Detta revs ned av kommunen, sedan byggdes ingenting ändå och jag skulle kunnat haft mycket nytta av att ha ett skydd att stå under när jag duschar/tvättar mig och kläder, diskar mm. Efter att dom rev det så fick jag stå ute helt och hållet med detta.
Man tog också ned skyddet för skorstenen utan att sätta upp det igen, jag har ingen chans att få upp det dit igen själv. Detta är formsmitt efter skorstenen och skulle ha varit till skydd när träden föll över skorstenen vid stormen. Det har då också regnat och snöat ned i skorstenen under tiden.















.jpg?etag=%2213985c-6839f6d5%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=376%2B282&extract=0%2B0%2B345%2B282&quality=85)


Efter att jag ställt kravet på omsorgen och överförmyndarna att ersätta mig för skadan som blivit ekonomiskt på grund av deras respektive agerande, i samarbete med varandra. Så fick jag detta hotet, (inspelningen nedan)
När de fick veta att jag försökt samla ihop papper igen för att få ärendet granskat (bemärk att god man kastat alla mina permar där jag hade mina viktiga papper, all bokföring hon själv gjort och alla kvitton, bland annat allt som hade med fuskbygget, skräckholmen och skuldsaneringen efter skräckholmen att göra.
Jag befarade att dessa inspelningar nu var i fara, så jag drog iväg och gömde kopior, bland annat utomlands. Jag vågade inte åka hem förrän advokaten i ärendet ringde och sa att dom kommer inte att våga ta sig in hos mig och hämta det.
Samtalet som följer här nedan startade en enorm skakning för mig, som inte gav sig på flera dygn. Jag kunde sedan inte gå ordentligt, musklerna var gele.
De skulle "komma", "snart", kanske redan i dag", "släcka hemisidan" (denna), "sälja huset", "sälja bilen" osv. Vidare fick jag höra att de hade "enormt stora befogenheter"
Gissa om jag blev rädd!!
Detta blev starten på en mycket allvarlig depression där jag var nära att ta mitt liv.
Överförmyndaren i Skara pratar med mig men tror att han pratar med överförmyndare i samverkan. Så han målar upp sin egen bild av mig, en bild som är väldigt svart. Inspelningen är inskickad till överförmyndarna och skara kommun där jag velat ha detta anmält. En sådan person skall inte bete sig på det viset, han sitter i en position där han har hand om utsatta. En del av dem förstår inte ens om de blir lurade.
Ingen åtgärd från överförmyndarna i ärednet
Och ärendet kan bara läggas till som ett i raden av väldigt många. SVT granskning har hittat sida upp och sida ned med liknande ärenden, varav flera i Skara med samma överförmyndare.
Fall på fall av kritik – men överförmyndarna är passiva | SVT Nyheter
"När ho fick veta att det var ny överförmyndare så börja ho om med samma gamla ärenden
så det är inte så att det är ett ärende som har blivit felaktigt? "Nej!
Det avgör du? "ja jag har pratat med hätting omet"
Skicka mejl
"ska prata med hätting å e om vi ska ta upp det på nytt i så fall"
vad man menar du med ta upp det på nytt? "får vi se hur ho beter ej just nu"
för jag o hätting att har pratat om henne mer än en gång"
Detta är både sekretessbrott (jag presenterar mig som mig och han babblar på om hur hemsk jag är till vem han tror är andra överförmyndare) Han VET uppenbarligen inte vem han pratar med.
Det är förtal, då ha talar väldigt många olika osanningar om mig.
Då hadde ho god man som ho sa upp kontakten med så tog vi bort den då va.
(ja, god man slutade, låste mitt konto, tog ut pengar, slängde bokföringen, alla kvitton, allt som hade med skuldsaneringen att göra samt mina permar ang skräckholmen som skulle till advokat, så jag vågade inte ha med henne att göra, jag ville ha en annan god man) Bevis finns för allt detta, kastade bokföringen har bland annat tagits upp i Tingsrätten).
Då hadde ho god man som ho sa upp kontakten med så tog vi bort den då va.
(ja, god man slutade, låste mitt konto, tog ut pengar, slängde bokföringen, alla kvitton, allt som hade med skuldsaneringen att göra samt mina permar ang skräckholmen som skulle till advokat, så jag vågade inte ha med henne att göra, jag ville ha en annan god man) Bevis finns för allt detta, kastade bokföringen har bland annat tagits upp i Tingsrätten).
Mitt under min livsfarliga depression, orsakad av hotet från överförmyndaren om att komma hit och släcka hemsida, sälja kenneln, sälja huset, sälja bilen och andra åtgärder. PÅ GRUND av att jag ställt krav om återbetalning/reklamation av fuskbygget som just överförmyndarna hållit i samt även att god man struntat i posten, vilket i sin tur gett mig stora ekonomiska konsekvenser.
Då skickar de post till mig som kommit till god man och som sedan gått till överförmyndarna. Jag åkte in med paketet till överförmyndaren i Skara och han skickade hit det igen.
Posten var brev som handlade om företaget jag just förlorat på grund av depressionen och depressionen är ju stressutlöst till följd av vad dessa människor har gjort och förlusten av alla pengar och min kennel samt att jag lever i mycket svår misär och varit illa ute på vintrarna (se orosanmälningarna här)
När panikångesten och skakningarna börjar så är det bråttom innan jag skakat för länge så musklerna blir för geleartade, då är jag sängbunden en tid och det vill jag inte. Jag ville ha bort posten till god man eller överförmyndaren snabbt.
Det blev ju besvärligt tydligen. Men varför inte skicka det till god man? Det är ju överförmyndaren som beviljat god man FÖR ATT jag har just detta problemet med panikångest och autistiska shutdowns som är stressutlöst! Detta vet ju den trevliga damen i samtalet.
Att det är överförmyndaren som egentligen skall ha det är ju för att dessa varit drivande i frågorna om fuskbygget och att kenneln skulle bort.
Nedan ett kort klipp från en advokat som överförmyndarna kontaktat för tt denne skulle bli god man en kort tid för att avveckla min kennel. Tar bara med början för att bevisa att det verkligen är så. Sedan berättar jag hela sörjan för honom i hopp om att han som juridiskt kunnig skall kunna ge mig ett gott tips eller hjälp att komma undan deras attacker itsället.
Här nedan kommer det två inspelningar, fullspäckade med olika bevismaterial. Den intervjuade är överförmyndaren i Skara som tror att han påverkar överförmyndare i samverkan i Lidköping. Trots att jag BÅDA GÅNGERNA jag ringer, presenterar mig som mig.
Påståendena kommer i text, ett i taget och det är detta jag tror ligger till grund för hela det här minst sagt sjuka fallet.
Möjligheten finns att andra överförmyndare gått på hans linje då han verkligen tar i för att färga mig kolsvart.
Mannen erkänner här att de tagit bort god man för att "vi inte kom överens". Denne god man struntade i min post och mina räkningar i åratal trots att hon fomellt var min god man. (sidan "tingsbevis" är numera fullspäckad med dokumentation kring detta)
Jag fick inte veta något, kontot var låst och katastroferna haglade över mig tack vare detta. Jag har inte fått några underlag på vad som skett, istället har HELA bokföringen kastats (av just henne, med påskrift av överförmyndare att eftersom handlingarna nu var borta och inte kunde återställas så slipper hon vite" (tingsrättens papper, skall lägga ut det med här) Likaså gick mina permar i papperskorgen som skulle levereras för granskning i Skräckholmen-fallet(fallet som gjorde att omsorgen gick med på att bygga pumphuset och ge mig lån till det samma eftersom de själva misslyckats med placeringen av en narkoman (mitt x) hos mig på min kennel för "arbete" där jag skulle ha koll på hans timmar. (det var omsorgens narkotikaenhet, xets övervakare, polisen och kriminalvården som hade möte hos mig och fick igenom hans önskemål, dokumentation finns.

28 juli -22
Samtal med senaste god man. Han har inte fått ett enda papper från god man innan och varnar för vad det kan få för konsekvenser. Själv sliter jag dygnet runt med en valpkull som gått fel. I normala fall sköter tiken allt och det enda man gör är att titta och njuta.
Jag har nu mitt i arbetet här tappat minnet men skall rota fram vad som hände. Kanske kullen som fick snittas till stora pengar på grund av andra yttre tråkiga händelser, återkommer om det. Autistisk shutdown heter det och man drabbas av det om man utsätts för allt för mycket stress, detta inträffade i samband med mejelt från tringsrätten att de inte vill se materialet på hemsidan utan jag får hitta på något annat sätt. Jag fortsätter ändå här och hoppas dom ändrar sig efter en vädjan eller att jag kan hitta på något annat. Men jag mår kass nu.
Pappren från god man kunde inte fås ut efter detta heller trots ihärdiga försök, ingen som helst hjälp av överförmyndaren och de har än i dag (3/6-25) inte gått att få ut, inte heller mina permar som står där, fulla med bevismaterial och kvitton.
(det går inte att vrida ur dem för hand såpass att man ka ta in tvätten med en gång)
Jag står med fötterna i baljan och duschar med trädgårdsslangen, året om.




Har du möjlighet att hjälpa mig och mina djur med en liten gåva? Swish 070-3834680