Tingsrätten

Ljusgråt text = Kommunen/Överförmyndaren

Orange text = Mitt bemötande

Vit text: understruken och tjock skrift = bilaga som är hittad och märkt

Vit text: bilagor som jag inte klarat av att få med ännu. (jag har många hundra inspelningar samt väldigt många tusen dokument att rannsaka och mitt mående klarar det inte riktigt så jag får avbryta för att jag skakat för länge och kräks. Musklerna blir geleartade av skakandet och jag blir dödstrött av medicinen jag tar för att ta mig igenom detta)

--------------------------------------------

Det finns en stor mängd osanna uppgifter i överförmyndarens svar, jag känner mig tvingad att bemöta detta, med bevismatarial, annars riskerar jag att inte få god man. Jag har nu skakat och kräkts i flera dagar på grund av det här, det är saker jag inte skall hantera då det triggar min panikångest och även autistiska meltdowns och shutdowns vilket sätter mig ur spel i dagar och om jag pressar mig så utlöser det en ny depression. Senaste depressionen höll på att ta mitt liv.

Min bil tagen av kronofogden till följd av att god man inte hanterat posten, vilket var det viktigaste uppdraget och vad han egentligen fått betalt för. Det handlade om en treskodom som jag inte fick veta något om och dessutom var det för "skulder" som uppkommit till följd av att snickaren som reparerade taket efter stormskadan inte fick pengar för att god man bara släppte allt och lät försäkringsfrågan glida mellan sina fingrar. Snickaren trakasserade mig sedan, jag skickade hans hot vidare till överförmyndaren och ingen gjorde något i det fallet heller. Om jag haft sex med honom hade jag sluppit att bli av med min bil, detta finns skriftligt med hans underskrift, skickat till överförmyndaren. (bilaga)

(mål nr Ä 430-23

Under perioden 2001-01-02 till och med 2013-08-28 hade Trine god
man för samtliga delar,


och mellan perioden 2013-08-29 och fram till 2018
01-25 hade hon ingen ställföreträdare överhuvudtaget.


Därefter anordnades
god man återigen mellan perioden 2018-01-25 till och med 2023-03-30 och
under denna tid hade Trine Andreassen två olika gode män varav bägge
begärde sig entledigade. Urban Olofsson, näst siste god man skulle göras om till förvaltare vilket han inte ville (bilaga 1,och bilaga 2). Han blev också tillsagd att "inte rota i det gamla" utav överförmyndaren och det finns otaliga bevis för att det INTE var jag som inte samarbetade (bilaga god man frågor om ekonomin )  Detta då det i praktiken visade det dock att
samarbetet mellan Trine Andreassen och hennes god man inte fungerade. Det
finns flera omständigheter som tydligt visar att Trine Andreassen inte tog
hänsyn till godmanskapet eller sin gode mans roll.

Bland annat betalade Trine Andreassen skulder på egen hand utan att
samråda med den gode mannen, detta trots att avbetalningsplaner redan hade
upprättats.


Bemötande:  Efter att Skara kommun (omsorgens avdelning för missbruk) misslyckats med en placering av en narkoman på min kennel, där jag blev av med allt jag ägde och fick fly, så ansökte och beviljades jag god man för att jag inte kan hantera post eller kontakt med myndigheter. Eftersom det utlöser svåra autistiska anfall och panikångest attacker, där jag kan förlora förmågan att tala och ta mig från platsen.


Varför har inte överförmyndaren tagit med att god man kastat bokföringen och mina kvitton? Där har jag mina viktigaste bevismaterial.

Lika så att jag inte fått ETT ENDA papper, EN ENDA av mina mödosamt sammanställda permar med viktiga papper eller ETT ENDA kvitto från EN ENDA av de tre goda männen?

Detta har fått enorma konsekvenser för min ekonomi på flera sätt och det ger en i högsta grad skev bild. Detta har gått igenom tingsrätten och god man klarade sig från vite för att eftersom pappren var kastade och inte kunde återställas så fanns inget syfte med vitet. Alla, helt galet stora konsekvenser kämpar jag med i dag.


Fuskbygget

God man, överförmyndare, LSS handläggare och omsorgen godkände en ansökan om att bygga en fristående tvättstuga till mig samt ge mig ett lån, socialbidrag med återbetalningskrav som det då hette. Bilaga 3 och 4, kommunens anteckningar god man överlämnar ansvaret till omsorgen att bygget skall bli färdigställt, samma bilaga bevisar också att evbetalning på lånet för fuskbygget dragits varje månad,

Bilaga 5 utbetalning "försörjningsstöd".

Bilaga 6 mer kostnader bygget (försörjningsstöd med återbetalningskrav).

Bilaga 7 dokument överenskommelse lån (ej bidrag)

Bilaga 8 , 9 och 10 dokument som visar att överförmyndare var inblandad och drivande i fallet med bygget,

Detta med bygget var som en del av ett skadestånd jag skulle få för det inträffade med deras placering av narkomanen (som var mitt x, därav att jag tyvärr gick med på detta, det var ett stort möte hemma hos mig där polis, hans övervakare, omsorgen osv ville ha mig att gå med på det här, vilket jag gjorde. Bilaga 11 Dokument kriminalvården


När jag fått god man, fått tvättstugan och lånet till den beviljat samt en skuldsanering via ett bolag där en överförmyndare "med kontakter" ordnade skuldsaneringen så kände jag att nu kanske det blir ordning.


Då stannade bygget av, medan betalningarna till omsorgen fortsatte. Mitt konto var låst under avbetalningstiden vilket jag förstår då alla kanske inte känner mig personligen. Det gjordes ett antal uttag från kontot som jag blev misstänksam på och fotograferade av. Bilaga Bilder


Lån/kronofogden

Att kontot var låst för mig och posten gick till god man gör att jag undrar hur god man och överförmyndare kan påstå att de inte hade insyn i min ekonomi. Det var jag som inte hade det och chocken när kronofogden knackade på och skulle ta mitt hus trots skuldsanering går inte att beskriva i ord.


Detta gjorde att jag fick låna pengar privat för att rädda mitt hem under tiden det hela kunde utredas. Istället kastade god man alla mina permar, bokföringen och alla papper som samlats till att lämnas in till lämplig instans.


Jag har INTE velat att god man "driver" något mål, jag har däremot velat kunna bolla tankar med god man under inlämnandet av materialet till jurist/advokat. Istället kastades allt (länk tingsrätten ang detta) 



Bland annat betalade Trine Andreassen skulder på egen hand utan att
samråda med den gode mannen, detta trots att avbetalningsplaner redan hade
upprättats. Han hjälpte mig med ett högräntelån för att lösa en akut situation kopplat till att kenneln lades ned på ett så olyckligt sätt. Lånet är löst, jag betalar av på det privat nu. Skillnaden kostnadsmässig är enorm, åt det positiva hållet. Bilaga 12, 13 och 14

Detta resulterade till att pengar saknades till andra nödvändiga
utgifter. Trine tog även lån utan att informera den gode mannen, vilket
försvårade planeringen och ökade Trine Andreassens redan ansträngda
ekonomi ytterligare. Vid flera tillfällen lånade Trine Andreassen pengar från
vänner och återbetalade dem vid självvalda tillfällen, vilket återigen gjorde
att medel saknades för andra väsentliga behov. 

Pengar lånades när kronofogden knackade på och ville ta huset samt berättade att det inte fanns någon skuldsanering som ju överförmyndare och god man ordnat med och betalat på som de säger, när jag efterfrågade detta kastades alla papper (finns som tingsrättsfall) Bilaga 15 och 16

Jag har efterfrågat mina papper och permar från alla tre goda män men inte fått ett enda papper. Jag ville se vilka avbetalningsplaner som upprättats då det gång på gång kommit till min kännedom att detta inte skett och jag under hot om stora konsekvenser fått upprätta sådana på egen hand med diverse inkassobolag. Jag har dock aldrig gjort något utan att informera eller fråga och om kvitton visats upp att det var betalat så hade jag sluppit detta, därför tror jag inte uppgörelser gjorts. Mitt konto var låst så jag har inte kunnat "återbetala vänner vid själv valda tillfällen". (dokumentation privat skuld/god man)


Inte ens posten har skötts. God man har gjort det lätt för sig, kryssat i på banken och fått sitt arvode medan posten eftersatts kraftigt (vilket lett till skulder utan att jag fått veta innan det var för sent). bilaga 17 (del 2) god man, posten på marken


"skulderna" som uppkommit är nästan uteslutande sådant som har med eftersatt posthantering att göra samt fuskbygget och försäkringsfrågor som inte lösts. INTE egna inköp eller liknande även om det skulle behövas. 

Bilaga2, inspelning god man har diskuterat med överförmyndaren där de funderat på en lösning, en "ex gratia" "peng" och "så gå vidare". 

(länk dokumentation god man inte varit i kontakt med försäkringsbolag ang skada bilaga ).

(dokumentation ang skador som inte ersätts för att tvättstuga/pumphus är fuskbyggt och oisolerat, varmvattenberedaren, försäkringsbolaget, nordkapital, rättegång)


När den gode mannen föreslog att Trine Andreassen skulle belåna sin
fastighet för att kunna bekosta nödvändiga reparationer, motsatte sig Trine
detta. Nu har vi tydligen hoppat fram till senaste god man. Han ville ta hit besiktningsfolk i min misär vilket jag för tillfället inte klarade av. 

Hon informerade inte heller sin gode man om vilka räkningar hon
betalade själv eller hade för avsikt att betala. Dessutom satte hon in det
statliga elstödet på ett konto som hon ensam kunde disponera, vilket gjorde
att hennes gode man inte kunde använda stödet enligt den uppgjorda
ekonomiska planen.

Elstödet var lika stort som min obetalda elräkning, jag betalade elräkningen med detta för att undvika att de stängde av elen.

Detta samlade beteende resulterade i att den gode
mannen inte kunde fullfölja sitt uppdrag, särskilt inte i delarna som rörde att
bevaka hennes rätt och förvalta hennes egendom.


Åter igen, jag kan kryssa i på banken om god man har koll på posten och kan hjälpa mig med myndighetskontakter. MEN jag klarar inte att hantera bankärenden om jag har svåra panikattacker. Jag kan skynda mig att logga in, kryssa i och legitimera mig men allt måste gå smidigt och snabbt innan panikångesten tagit överhanden. Måste jag avbryta så kanske jag inte kan logga in igen och kan då missa betalningar på det sättet. MEN har jag stöd på telefon eller med mig hemma eller hos boendestödet så går det bättre. Om jag måste ta nerv mediciner för att klara bankärenden så sover jag resten av dagen, varför jag undviker medicin om jag kan slippa. Om det bara är normala ärenden så klarar jag det dock utan att ens få attackerna. Det är avbetalningar på ärenden som har med fuskbygget och att god man missat post ( t ex trafikförkräkningsföreningen och olösta försäkringsärenden på fuskbygget samt liknande) som drar igång hela denna högst smärtsamma och skrämmande process.


Det är inte min hantering av ekonomin som gör att det blir dåligt med pengar över, det är alla pengar som går till skulder som uppstått i samband med fuskbygget och god mans hantering av post. Nu när jag varit utan god man i några år finns inte EN ENDA obetald räkning av de jag känner till. Jag har varit oerhört hård mot mig själv och lyckats betala ned väldigt mycket av dessa oschyssta "skulder". Och utöver detta oschysst el till ett oisolerat fuskbygge (fristående och med hela mitt vattensystem som jag är beroende av). Nu måste det väl kunna vara slut på lidandet? Jag behöver få ha min pension till mina egna räkningar, mitt liv, mitt hus och min bil.


Får jag hjälp med posten så det inte kommer saker som jag inte vet om så kan jag klara mig och få några vettiga år det sista av mitt liv. Detta har kostat mig massor då jag fått ta starka tabletter som sedan slått ut mig varje gång jag skall hantera sånt här. Något som gått ut över många delar av mitt liv på ett synnerligen brutalt sätt.


Denne god man ville att jag skulle ljuga för Polisen om jag blev stoppad, jag skulle säga att jag var på väg för att "ställa bilen på besiktningen" när det upptäcktes att han "helt missat" att meddela att bilen skulle varit besiktigad och den tid jag fått i brevlådan hem till honom.

När jag stoppades för att skatten inte betalats och jag krävde att den skulle betalas direkt för att jag skulle kunna visa polisen detta innan jag körde iväg så blev han sur för han hade inte lust med det. Det var då han ville sluta. (länk sms från god man med uppmaning att ljuga för polisen, bilaga 18)


Kenneln:

Det skulle kunna varit bra för mig med kenneln. Jag har gång på gång fått starta om från spillror efter att hundar stulits för att kommunens gäng skulle köpa knark samt bara försvunnit eller dödats. När jag flyttat hit, fått god man och skuldsanering samt tvättstuga/pumphus och ett hopp så började jag försöka bygga upp det igen. När jag insåg suget efter tjänstehundar hos polis/väktare och hade lämpliga blodslinjer för detta så satsade jag. Det blev ett AB där jag skötte hundarna som vanligt och min kompanjon som var revisor skötte det ekonomiska. Kunde blivit bra och det BLEV bra tills det där förödande samtalet att överförmyndaren skulle tillsätta en förvaltare och komma hit för att "släcka hemsidan" (denna), sälja kennel, sälja bilen, sälja huset och annat som de kunde med sina "enormt stora befogenheter". (ispelning) (läkarutlåtande depressionen)


En trevlig hobby som kunde blivit något bra kastades i backen och stampades sönder och samman. Till råga på detta samhällsnyttiga hundar.

Och det värsta av allt.. Tio minuters arbete om dagen, resten ren trevnadssamvaro med hundarna som kunde gett mig en bättre självkänsla med ett nästan "riktigt" jobb, med steglös avräkning från försäkringskassan (se dokument om detta här), en liten men ändå extra inkomst samt just den typ av hund som samhället nu har brist på.


Allt för att jag har dragit på mig ett personligt agg från överförmyndaren.

(inspelning, när ho såg nu att jag börjat som överförmyndare igen etc)

Här kan du läsa mer om händelsen




Men åter igen: Får jag hjälp med posten så det inte kommer saker som jag inte vet om så kan jag klara mig och få några vettiga år det sista av mitt liv.Detta har kostat mig massor då jag fått ta starka tabletter som sedan slått ut mig varje gång jag skall hantera sånt här. Något som gått ut över många delar av mitt liv på ett synnerligen brutalt sätt.


Trine Andreassen har under flera år tillbaka haft en ansträngd
boendesituation

Jag satt i husarrest med mitt x och hans kompisar på den gård jag hyrde för att fly från honom och bygga mig ett eget liv samt bygga min kennel. Jag fick till sist fly för mitt liv och hittade detta lilla torp som myndigheterna godkände när både LSS handläggare, Överförmyndaren, God man, omsorgsarbetare och omsorgschef åkte ut till mig. Besiktning gjordes på fastigheten vilket bedömdes vara i gott skick (BILAGA) för att bo i.

Då fick jag lånet och myndighetspersonerna sammanställde hur bygget skulle se ut.

Det var ekonomiskt biståd MED ÅTERBETALNINGSKRAV. Vilket till fullo är återbetalat.

bilaga beslut, bilaga överförmyndaren, bilaga hantverkare



och ansökte 2001 om ekonomiskt bistånd från Skara
kommun, omsorgsnämnden, för att rusta upp sin bostad med bland annat
indragning av vatten/avlopp till bostaden och tillbyggnad till huset för att
inrätta hygien- utrymme samt uppförande av ett pumphus i anslutning till
brunnen på fastigheten. Trine Andreassen beviljades ett lån mot återbetalning
för elinstallation samt en borgensförbindelse för elkostnader.

Elinstallationen betalades med mitt studielån, (jag gick plåt,svets och verkstadstekninsk linje på katedralskolan i Skara)

I juli 2003 fick
hon avslag på ansökan om bistånd för indragning av vatten och avlopp till
bostaden och i mars 2005 fick hon även avslag på ansökan om bistånd för
tillbyggnad av bostadshus för hygienutrymme. I slutet av 2005 ansöktes om
bistånd i form av lån från omsorgsnämnden i Skara kommun för byggnation
av pumphus främst och därefter även indragning av vatten och avlopp till
bostadshuset.

Detta är samma som ovan som jag förstått det. Bygget skulle bli i två steg: 1, pumphus och tillfällig tvättstuga ute på gården. 2, utbyggnad av pyttelitet hygienrum vid köksingången. Ritningar gjordes av kommunen själva och kommunen tog ned mitt utrymme där som var ett oisolerat skjul. (som jag hade velat ha i dag om jag vetat att detta skulle falera) bilaga 19

Offerter från olika företag som kunde utföra arbetet togs in.
Något färdigställande av byggnation och att dra in vatten och avlopp i
fastigheten skedde dock inte av oklar anledning och det är även oklart om
huvudmannen fick bistånd i form av lån för projektet.

Mitt konto var låst under tiden jag avbetalade på lånet, Vad god man och överförmyndare gjorde med mina pengar hade jag ingen som helst insyn i. BILAGA

Det är detta som fått mig att i panik försöka luska i vad som inträffat.




Trines boendesituation har resulterat i att hon är av uppfattningen att
pumphuset är ett "fuskbygge" och Trine Andreassen har i otaliga
konversationer genom åren, främst via e-post, ömsom vädjat och ömsom
nästintill hotat (bland annat med att anmäla till Länsstyrelsen och JK samt
publicering på sociala medier som Facebook, sin hemsida och Youtube) för
att få hjälp med sin situation och att hennes bostad ska iordningsställas till en
skälig levnadsnivå.


Ja, jag är "av uppfattningen att pumphuset är ett fuskbygge" och här är beviset: Bilaga 19

Felet var också känt då flera av hantverkarna påpekade dem bilaga 3 och 4



Hon har även drivit eget aktiebolag via en
kennelverksamhet och har försökt kräva både överförmyndaren och sin gode
man på kompensation för uteblivna intäkter i verksamheten.


Ja jag startade min lilla verksamhet med min kennel som grund. Jag hade ju ändå hundarna och ville göra något vettigt av det. En fodervärd var duktig revisor och kunde ha hand om ekonomin medan jag skötta hundarna som vanligt. Tanken var i första hand hundar till polis och väktare eftersom behovet på dessa bara ökar. Kenneln bar sig fint och gick bättre för varje år fram tills den hastigt fick lämnas till god man för avregistrering. Anledningen var att överförmyndaren ville sätta förvaltare på mig, retroaktivt så de kunde komma hem och "släcka hemsidan", "sälja kenneln", "sälja huset" mm "de hade enormt stora befogenheter" hette det. Jag föll ihop i en svår depression som var nära att ta mitt liv så jag fick snabbt göra mig av med hundarna annars skulle det nog snabbt kunnat bli ett djurskyddsärende. Hotet slog ut mig helt enkelt. Bilaga 20 och 21


Under den sista
perioden Trine Andreassen hade god man har hon i stora delar endast velat ha
en god man för att kunna driva skadeståndstalan mot kommunen med
anledning av boendet.


Nej, detta är inte korrekt. Jag har dock velat ha mina papper så de kan skickas till jurist (gratis sådan via lassebrukarstöd), möjligen

IVO och möjligen JK

Detta står ju dessutom i mejet från mig dom skickat med som bilaga här i detta ärendet till Tingsrätten!

Det blir ju bevisning för mig istället.


i praktiken ville hon alltså "sköta" all ekonomi själv
och att god man skulle fokusera på att driva skadeståndstalan. Detta
resulterade i skulder som Trine Andreassen ansåg var gode mans fel, trots att
denne förvägrats insyn i ekonomin.

Med förste gode mannan var mitt konto stängt för mig, under tiden för återbetalning av lånet till skara kommun för bygget.

Med andre gode mannen skötte han i kryssandet på banken (utom elräkningen som jag betalde med el stödet, kan inte anses som fel) samt skötte inte posten.

Det var posten jag behövde hjälp med, i kryssandet på banken kan jag klara om jag inte är drabbad av autistisk meltdown, autistisk shutdown eller mitt i en klinisk svår depression men då helst med stöd antigen att man gör det tillsammans eller med på telefon.



Post
Lidköpings kommun
Överförmyndaren
531 88 LIDKÖPING
Besök
Stadshuset
Skaragatan 8
Telefon
0510-77 00 00
Fax
0510- 77 16 95
Org.nr
212000-1694
VATnr
SE212000169401
Internet och E-post
www.lidkoping.se
kommun@lidkoping.se
HEMLIG
Bedömning
Då överförmyndaren har tidigare kännedom om Trine Andreassen är
bedömningen att hon, trots inskickad och underskriven ansökan, inte lämnar
ett verkligt eller varaktigt samtycke. Ett verkligt och varaktigt samtycke är en
förutsättning för att godmanskapet ska fungera i praktiken, se Hovrätten för
Västra Sverige ÖÄ 6953-21.
Trine Andreassen har sedan 2001 haft tre gode män varav den siste begärde
sig entledigad efter drygt ett halvår då han blivit utsatt för hot av Trine
Andreassen. Tingsrätten beslutade 2023-03-22 om att godmanskapet skulle
upphöra i mål Ä 430-23. Tidigare gode män har haft svårt att fullgöra sitt
uppdrag för Trine Andreassen, då huvudmannens primära fokus har varit att
rikta skadeståndsanspråk mot olika myndigheter, inklusive kommunen,
överförmyndaren och omsorgsnämnden. Hon har även drivit ärenden hos
Länsstyrelsen och tidigare Länsrätten, vilket visar på att hon har en god
rättshandlingsförmåga.

Jag har inte drivit någon ting, även om jag velat ha rättvisa. Jag har skrivit, för det kan jag när jag har tillfällig hjälp och/eller tunga mediciner. Men inte fått med allt bevismaterial dels därför att jag inte fått ut mina papper, dels för att jag inte kan hantera alla dokument och inspelningar mer än en kort stund i taget innan nästa smärtsamma attack kommer. Även till Tingsrätten har jag haft svårt att få med även de viktigaste dokumenten, se bevis här

Jag har aldrig i mitt liv hotat någon. Kommer så inte heller att göra. I det fallet de hänvisar till här hade jag stoppats av polis då god man "missat" skatten. Istället för att betala så jag kunde köra från platsen (risk för avskyltning av bil) så blev han sur. Jag ville inte ge mig utan få det betalat alternativt hämta betalningsuppgifter. För att ta mig dit skulle jag behöva skjuts då jag börjat skaka av situationen och inte kunde röra min egen bil innan det var betalat. Han uppfattade detta som att jag skulle komma och slå honom, vilket jag inte ymtat ett ljud om eller skulle komma på tanken att göra. Vad jag däremot skulle kunna tänka mig var att se om jag kunde fått hjälp av Polisen att få ut mina uppgifter för betalning om han fortfarande vägrade betala. (och pengar fanns på kontot avsedda för betalningen). Vid den aktuella förhandlinen på tingsrätten visar jag även upp sms där god man säger att jag skall "ta min bil", "undvika poliser" och "blir jag stoppad så skall jag bara säga att jag skall ställa bilen på besiktningen". Detta förnekade han att han skickat, han skulle aaaaldrig göra något sådan ljuger han högljutt! En kvinna från Tingsrätten går fram till honom och visar smset som han själv skrivit. Detta finns på film! länk sms


Den 7 maj 2025 skickades ett mail till Trine Andreassen (aktbilaga 10)
gällande hennes ansökan om god man, där det framgår vilka förutsättningar
som föreligger för att ett godmanskap ska fungera och vad hon behöver ta
hänsyn till om det är så att man ska gå vidare med ett anordnande. Det
framgår tydligt att hon behöver återkoppla på mailet och bekräfta att hon är
införstådd i vad ett godmanskap innebär. Trine Andreassen svarade aldrig på
detta mail, utan fortsatte inkomma med e-post korrespondens med krav
gällande fuskbygget (aktbilaga 11).

Det finns ett mejl jag skulle svarat på, som jag inte gjort. Bara ytterligare ett bevis på att jag blir sjuk av sådana kontakter och skummade igenom så mycket jag hann innan jag fick lägga bort det då jag skakade mer och mer. Jag hann uppfatta att överförmyndaren inte vill att jag skall ha god man och att jag skulle ha ett fruktansvärt arbete framför mig genom att rota fram massa bevis. Ett arbete som skadar mitt sargade mående. Allt luktar kräks här och jag får duscha och tvätta utomhus vilket gör det hela extra jobbigt när illamåendet härjar med mig.


Huvudmannen sköter i stor utsträckning sin ekonomi själv, har drivit
aktiebolag och är aktiv i att bevaka sina rättigheter. Genom de
ställföreträdarskap som har anordnats har överförmyndaren fått god
kännedom kring hur Trine Andreassen fungerar och vad hennes syfte med ett
godmanskap är.

Jag kan gott kryssa i på banken och legitimera mig om jag dels mår hyfsat och dels ar stöd på telefon eller vid datorn. Min dröm är en god man som kommer hit eller träffas på basen för boendestödet, alternativt telefon en gång i månaden när saker skall betalas. Och har koll på min post. Posten klarar jag inte av alls, kan inte ens se eller gå i närheten av den längre. Jag har i dag ingen brevlåda alls på grund av detta och det är posten jag egentligen beviljats god man för tidigare, alla gångerna..

Senaste god man tror jag inte var hos mig någon gång alls. Den före (Urban Olofsson) var här några enstaka gånger, högst tre och likaså med Kerstin Tingvall.

Givetvis är det min önskan att ha en god kontakt med en god man, minst en gång i månaden för planering och stöd i ekonomin. Jag tycker man skall fråga både kontaktpersoner, boendestöd och tidigare stödboende om deras uppfattning geom åren. Och kanske kika på alla orosanmälningar som dessa gjort så tror jag man ser att dessa har en helt annat uppfattning än överförmyndarna.

Dokumenten och inspelningarna avseende överförmyndarna säger också en hel del. Sekretessbrott, osanningar, förtal och borttagande av god man mot min vilja och utan att jag ens visste. Delaktighet och drivande i fuskbygget samt hotet som släckte kenneln helt i onödan var synnerligen brutalt gjort.


Inspelning förtal, sekretessbrott, inbillar sig, inte sant att det är fuskbyggt, "katten", målar upp hemsk bild mm bilaga 22 och 23

Lever i misär på grund av allt detta bilaga 24

Åskaskada jättestort bilaga 25 (frysar, spis, element som började brinna, brandkåren kom ut, bilaga 27, övervakningskameror, sladdar, telefon, äggkläckare mm mm

Taket/stormskadan Bilaga 26



Godmanskap bygger på samarbete och att rimliga krav ställs
på god man. Att agera självständigt och exkluderande mot sin gode man och
samtidigt förvänta sig att god man, som är en lekman, ska driva
skadeståndsprocesser, är inte i enlighet med hur ett godmanskap ska vara
uppbyggt.


Hon har inte heller velat bekräfta att hon är införstådd i vad ett
godmanskap innebär och att hon faktiskt, reellt samtycker till detta.

Alla andra inblandade, kontaktperson, läkare, vårdsamordnare, boendestöd och lss handläggare är överens om att jag behöver god man och därav att jag fått hjälp med ansökan. Samtal lss


Mot bakgrund av detta anses godmanskap inte vara en nödvändig eller
proportionerlig insats. Överförmyndaren har inte heller någon kännedom om
att Trine Andreassen i nuläget är i behov av en förvaltare.
Sammanfattningsvis avstyrker därför överförmyndaren anordnande av ett
godmanskap i detta ärende.


Bilagor:

Bilaga kommunen säger nej till reklamation på SIP mötet bilaga 27

Bilaga 28, det blir som ett fängelse varje vinter att sitta i sängen påklädd i kylan för att fuskbygget slukar alla pengar.

Journalen depressioner

Journalen skador, tummen, handen, höften, foten mm

Inspelning omsorgen "vi hittar inte i våra papper varför bygget stannade av" (Sip)


I och med alla osanna uppgifter som överförmyndaren lämnat här ovan, det mesta utan underlag, så frågade jag AI följande fråga (de tar ju sin information från verifierade sidor) :

"om överförmyndare ljuger i tingsrätten, kan de ställas till svars för detta?

Ja, om en överförmyndare ljuger i tingsrätten kan det få rättsliga konsekvenser. Att lämna falska uppgifter i domstol kan betraktas som osann partsutsaga eller mened, beroende på sammanhanget. Mened är ett brott enligt Brottsbalken 15 kap. 1 §, och kan leda till böter eller fängelse.

Överförmyndaren har en viktig roll i att granska och övervaka gode män och förvaltare, och deras agerande ska präglas av saklighet och objektivitet. Om det finns misstankar om att en överförmyndare har lämnat falska uppgifter, kan detta anmälas till tingsrätten, Justitieombudsmannen (JO)eller kommunens överförmyndarnämnd.

Vill du veta mer om hur du kan gå vidare i ett sådant fall? Jag kan hjälpa dig att hitta rätt instans att kontakta."

Hänvisningen gick till "Sveriges domstolar"

Vad värre är än mitt fall.. Jag är inte ensam! här kan man läsa om människor som verkligen fått smaka på av dessa myndigheter. Så härligt att dessa fått hjälp!! Tyvärr är Centrum för rättvisa överbelamrade av sökanden som behöver hjälp och kan bara hjälpa en ytterst liten bråkdel av fallen. MEN det är en början i alla fall.

Jag är inte ensam, här kan man läsa om SVT granskning när de går igenom en hel bunt med liknande fall!!