"oavsett konsekvenser"

Tidslinjen – Händelser i korthet
Här samlar jag min dokumentation: bilder, inspelningar och korta beskrivningar av vad som hänt genom åren. Varje del kommer få en egen sida med fördjupning.
Jag arbetar med detta i den takt jag klarar. Materialet är tungt att hantera och utlöser panikångest och autistiska meltdowns, så jag måste ta pauser när kroppen säger ifrån.


Varje dag kämpar jag juridiskt för att stoppa det ekonomiska läckage som dras från min pension på grund av kommunens beslut.
Samtidigt lever jag i förhållanden ingen människa ska behöva acceptera: jag duschar ute året runt, bor i ett rum med igenspikade fönster och värms av en grislampa eftersom fuskbygget äter upp min ekonomi varje månad.
Trots detta vägrar kommunen att reklamera bygget eller ens utreda vad som gått fel – trots att lagen kräver att de anmäler fel som uppstår inom deras verksamhet.
"Du har inga bevis" sa omsorgen på första sipmötet när det upptäcktes att dokumenten fattades i min akt angående bygget som omsorgen haft ansvaret för.
- Jag fick kopior från annan myndighet...
"Ho inbillar sig saker som inte härrör från verkligheten" sa överförmyndaren om att fuskbygget skulle vara fuskbyggt, till en annan överförmyndare...trodde han.
-Men det var mig, och det är inspelat...
Samma överförmyndare tog bort min god man och denna god man "råkade" kasta (ja!) hela min bokföring med huspapper och allt samtidigt som dokument rörande samma bygge försvann från min akt hos omsorgen.
Skrivet för att vara en dokumentation om hela ärendet och skadan det gjort på mitt liv. Mest för min egen dokumentation.
Flytt från Tromsö (NordNorge) till Skara
Jobbar på "ungdomslag" för ca 12 kr timmen och sliter med att kunna starta upp en kennel bredvid. Tankar på att ungdomar kan få ett slags projektjobb genom kommunen på kenneln finns. Får hjälp av kommunen med hyran eller mat ibland då lönen på ca 12 kr/tim inte räcker.
(ungdomslag visade sig senare vara ett projekt för ungdomar som bodde hemma, med andra ord fickpengar, inte lön, vilket ledde till ekonomisk kris för mig)
Då kommunen räknar bort skulder så får jag välja att betala dessa från matpengarna jag ibland får. Sliter som ett djur och lägger stor möda på att starta upp mitt liv på ett bra sätt.
Lämnar sambon och flyttar då jag blir rädd för honom och jag upptäcker att han dricker, är kriminell och använder droger.
Så kommer xet efter och vägrar lämna, vilket blir början på ett antal fruktansvärda år på "Skräckholmen"
Läs mer om starten av kenneln >>HÄR<<
AI genererad bild för illustration

Ovan: Mig strax innan jag rymde till Sverige, intet ont anande..
Nedan: Börjar vinna med mina hundar samtidigt som problemed på "Skräckholmen" växer i takt med att xets kumpaner övertar mitt liv mer och mer.

Hunden på bilden blev BIG på "Stora Stocholm".
Hans valpar såldes för knarkpengar och han blev dödad av gänget. Vinsten i form av en Segebaden pulka, ja den blev knark den också.
Kommunen tyckte allt var mitt fel som ville starta kennel.
Förfalskningsexperten
Skara kommun, övervakare, kriminalvården, stormöte
Xet skall sedan "jobba på kenneln" vilket spårar ur och livet blir fyllt med skräck och förfärliga händelser.
Skjuten på av hans kumpaner för att jag ringt polisen så de fått hämta stöldgods som gänget förvarat hos mig.
Jagad, hotad, rånad, lever i misär i åratal.
Myndigheterna stoppar det inte, jag lever i så lång tid som elva (!) månader i sträck utan pengar (har fått ut pappren på detta, de kommer också här så småningom)
Mer om >>förfalskningsexperten<<
Mer om >>SKRÄCKHOLMEN<<
Misär med matbrist, överlever på slaktavfall, plågas av mängder med stora brunråttor, stulna och lemlästade hundar, hot, flykt till skogen, fryser, blir av med det mesta jag äger till "gänget".
Första depressionen
Första panikattacken vid brevlådan
Dokumentation, kommunens papper, foton
Min Beo stare som såldes för knarkpengar. Silverhästen i bakgrunden likaså

Min älskade duva Coco, skadad av gängets härjningar, enögd och med en sjukdom som vrider hennes huvud efter en attack av brunråtta. Här har hon fått flytta till tryggare boende.

Bilder som jag tog (och lämnade in till omsorgen för att få ersättning för att de tillåtit att gänget fick vara där och att mitt x som de hade placerad där hade spårat ur) efter att jag flydde i skräck från "Skräckholmen".
När jag äntligen kunde återvända efter att kommunen hämtat gänget.
Detta var deras tillhåll för fest, knark, sprit, försäljning av stöldgods. Det var inte mycket kvar av mina grejer som var värt att ta med sig i flytten.
Det mesta av värde var stulet och sålt, annat hittade jag förstört, till exempel det mesta av mina kläder i en hög, där de hade hällt träolja på dem. De var helt stela och gick inte att rädda.
Detta för att jag sökte hjälp hos kommunen för att bli av med gänget och våga vara hemma.
Hunden till höger (en kapplöpnings greyhound) ligger i soffan under samma fönster som syns på bilcollaget ovan (nederst till höger i collaget)




Slagsmål på gängens fester
spårar ur för att mannen som Omsorgen i Skara kommun har placerat att "jobba" på min kennel blir våldsam. Här är det bara att dra iväg till skogs och inte ha en aning om vad som händer hemma.
Mannen som får stryk, var en av dem som var snäll, som gänget till och med gömde saker för. Han har tagit sig tillbaka till ett skötsamt liv för många år sedan, respekt för detta..
På bilden ovan till höger bjuds en av mina huskies på sprit.
Dom flesta av mina foton och filmklipp från "skräckholmen" tiden är borta, men jag har några gömmor där jag hittat några, nu skall jag bara kunna hantera att lägga ut dem, några i taget utan att skaka ihjäl. Tillsammans med omsorgens anteckningar och mina ansökningar om hjälp, med tillhörande avslag. ALLT kommer läggas ut.
Skadestånd från kommunen
Att kommunen misslyckades med sin placering av en aktiv missbrukare och kriminell på min kennel, var anledningen till att jag skulle få ett skadestånd från kommunen.
Utredningen skulle ta tid, varför jag skulle få hjälp med bygget av en tvättstuga utav kommunen, samt lån till denne utav kommunen.
Lånet skulle betalas från skadeståndet när det var klart och tills dess betalade jag månadsvis. vilket nu är 100% betalt, men har visat sig vara ett fuskbygge som de vägrar reklamera och skadeståndet har jag inte sett något av.
Utredningen om skadeståndet stoppades
Dokument försvann från min akt hos omsorgen och samtidigt kastade god man alla handlingar i ärendet som skulle till advokaten, all bokföring och andra viktiga handlingar. Omsorgens narkotikaenhet, som hade mitt x placerad hos mig att "jobba på kenneln" vägrar också att lämna ut handlingarna som rör mig i ärendet. Med hänvisning till sekretess. Jag har dock egentligen rätt att få ut allt, med hans namn maskerat.
Jag har spelat in när jag begär ut handlingarna
samt att de säger nej och att jag sedan säger att de inte får slänga dessa innan utredning gjorts i ärendet.
Men jag vet ju att de kommer göra vad de kan för att dölja vad de har gjort.
Antagligen försvann dokumenten från min akt och god man samtidigt för att en viss specifik överförmyndare låg bakom det hela. Detta är ett privat antagande, men jag har mycket som pekar mot detta då han på en inspelning avslöjar en hel del av detta. Och inspelningen finns här på hemsidan...
Det kommer mer om detta längre ned i tidslinjen


Åren går, flykt från och till under kortare och längre perioder. Skräck, hot, rån. Sover i skogen och på rastplatser.
Mardrömmar och psykiskt dåligt mående blir ett problem
Sökande efter hjälp, värme, mat, dusch på olika sätt, hela tiden mött av kalla handen. Ibland mår jag för dåligt för att ens orka söka.
AI genererade bilder för illustration

Jag hotar polisen på följande sätt:
"Jag har ca 25 hundar och kommer in till polisstationen med alla, släpper in dem där och ringer tidningen så kan ni och kommunen förklara varför xet skall vara kvar på kenneln medan jag och djuren lider. Alternativt ta honom därifrån!"
Jag blir av med xet men också det mesta jag äger, då varken han eller hans kumpaner blev glada för detta.
Hundutrustning, kläder, min fosterpappas fjälltält som jag fick, renskinn, sovsäckar, campingutrustning, skidor, fiskeutrustning, mormorsmors smycken och guldklocka, min comradio (zodiac p 2302 fm) radio, skivspelare, mattor, dukar, gardiner, köksgrejer, sängkläder mm mm
-2.jpg?etag=%2213450e-638ad72b%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=470%2B303&extract=0%2B23%2B470%2B280&quality=85)
Flyttar till Laxdiket! Får arv från min adoptivpappa. som jag köper ett gammalt men helt torp för. Får hjälp av min fosterpappa att bygga upp kennelanläggningen så jag kan rädda/starta om min kennel från spillrorna som är kvar avelsmässigt.
Söker och Får beviljat God man för att jag inte längre kan hantera post (panikattacker då det kommer post om förfalsknings skulder vad gäller bilar, köp och annat som xet gjort. Gänget har också förbrukat el och telefon när jag inte vågat vara hemma. Under tiden de bott där har jag heller inte fått socialbidrag, trots vädjanden. (vilket det visade sig att jag haft rätt till egentligen)
God man tas bort efter några dagar..
Kennel måste "skjutas av" för att få ny god man och hjälp med vatten/bygge av pumphus och hygienutrymme.
Jag tvingas gå med på detta för att "kunna rädda några" som kommunen uttryckte det. Jag skakade ohämmat och grät varje dag i månader efter detta.
Fina exteriört och mentalt högklassiga hundar som jag kämpat till mig genom foderavtal och liknande då jag inte haft råd att bara köpa avelsdjur rakt av. En enorm förlust ekonomiskt också, och inte en spänn i ersättning för en enda av dem fick jag. Inte heller försäkringspengar.
Ärendet om mitt boende, vatten och skräckholmen togs upp av Länsrätten.
"Hon har inte fått det ekonomiska bistånd hon under åren varit berättigad till och har därigenom lidit stor nöd.
Hon bör därför ges en ursäkt samt skälig ersättning för lidandet.
Det borde räcka till vattnet"
(Personligt ombud som följt mig och mitt ärende)
Mer om det HÄR


God man igen, hopp!
skuldsanering för skulder som jag fått när jag inte vågat bo hemma eller hämta posten (panikångesten som triggar autistisk meltdown och autistisk shutdown som uppkommer i samband med hotfulla brev om min framtid pga obetald el, telefon och hyra när jag blev nekad hjälp, bodde tidvis i skogen och inte hade en krona till något alls).
Överlevde på slaktavfall.
Nu kunde detta avbetalas.
Jag kämpade hoppfullt på! Och hade ingen aning om att jag lurades brutalt på denna "skuldsanering". Både pengar och bokföring försvann och ingen hjälp fick jag av kommunen!
Jag led nöd utan riktiga kläder och skor, duschade ute året om och levde i ständig skräck för kronofogden då ju alla kvitton på åratal av betalningar på skuldsaneringen var väck, kastade av god man!
Jag har bevis på detta då det varit uppe i tingsrätten om att god man skulle betala vite men hon slapp "eftersom alla papper var borta så kunde hon ändå inte återställa det" tyckte överförmyndarna (som är tillsynsmyndighet över god man)
Skara kommun, LSS handläggare, god man och överförmyndare går samman för att "hjälpa" mig.
Det resulterar i ett fuskbygge som kostar enorma pengar varje månad och att jag måste ha värmen helt avstängd inne hos mig för att fuskbygget som är bristfälligt isolerat och fristående från huset slukar el på vintrarna.
Jag vågar såklart inte riskera få en elräkning som jag inte kan betala. Jag har ned till 13 minusgrader inne hos mig själv på vintern.
Bilder med värmekamera till höger. Varav en med ett "rumpavtryck" i en kall soffa på vintern.
För att kommunens fuskbygge slukar mina pengar.
Oisolerat fristående tvättstuga måste värmas upp så inte hela vattensystemet fryser.
Och eftersom det ändå frusit sönder och försäkringen inte tar det för att bygget är fuskbyggt, så går det till inkasso och sedan kronofogden för kommunen vägrar reklamera.
Klicka på bilden till höger så ser du en kort filmsnutt av spånskivorna på väggarna i fuskbygget
Kommunens politiker detaljstyr även här?
.jpg?etag=%2253be5-6a1d56ea%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=300%2B400&extract=0%2B36%2B221%2B364&quality=85)
.jpg?etag=%224cf43-6a1d5733%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=298%2B397&extract=0%2B21%2B298%2B364&quality=85)

Öppna dörrarna och slink in så snabbt du kan innan kylan kommer in. Släng ut vattenslangen, sätt på vattnet. Slink snabbt ut, fyll hinkarna. Samma procedur för att stänga av vattnet fast tvärt om. Sparka hårt på dörren i exakt samma sekund som du tvingar ned haken så dörren hålls stängd. Varsågod att använda ditt vatten.
Fryser sönder själv, fått spika igen fönstren i sovrummet och har värmeljus på för att överleva vintern samt laga mat på.
Utrymme till höger revs när bygget skulle sättas upp, vilket blev en stor bluff.
kronofogden kommer och säger att skuldsaneringen jag betalat på i åratal inte finns och vill ta huset, får låna stora pengar privat för att rädda det.
posten skickas runt, enorma skulder som följd utan att jag ens fick veta. Ytterligare skulder uppkommer då god man helt enkelt struntar i posten.
INGEN hjälp från överförmyndarna som ju är god mans tillsynsmyndighet!
.jpg?etag=%22522c3a-6691350b%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=470%2B353&extract=0%2B72%2B470%2B280&quality=85)
Stormen
Skorstenen krossas av två gigantiska granar
Taket går sönder
försäkring och god man fanns, ingen hjälp att lösa frågan
post som skickades fram och tillbaka så att ärendet inte löses, utöver detta går massor till kronofogden då jag inte vet att posten inte blir hämtad utan måste förlita mig på att god man eller åtminstone överförmyndarna har koll..
God man finns och hemförsäkring finns, god man struntar helt i att ens försöka lösa det hela och jag får inte ens veta hennes plan. God man tas bort mot min vila, jag får reda på det länge efter.
Är säker på att god man inte kan tas bort mot min vilja efter samtal med Tingsrätten (Papper nedan från Tingsrätten) Här blir jag helt enkelt förrådd av överförmyndaren som egentligen skall hjälpa mig. Och jag VÄGRAS tillgång till mina kvitton, permar, viktiga dokument.
>>SE MER<<

blir av med god man på ett märkligt sätt, denne kastar HELA min bokföring, ALLA mina huspapper och SAMTLIGA permar och kvitton. Överförmyndaren (som är tillsynsmyndighet över god man) skriver till Tingsrätten att god man borde slippa vite för detta "eftersom pappren ändå inte gick att återställa när de kastats"
LÄNK till Tingsrättspappret
LÄNK till tingsrättens notering om samtalet när jag ringde dem.
LÄNK till överförmyndaren märkliga brev
LÄNK till ispelning där överförmyndaren förtalar mig och säger att jag "inbillar mig" att pumphuset är fuskbyggt.
LÄNK till kommunens eget papper där det står att inte bara jag utan både rörmokaren och mattläggaren påtalat felen med bygget.
(Med andra ord ett känt fel redan från början)
Betalar så jag går på knäna på skuldsaneringen
Mer om god man och överförmyndarnas otäcka behandling av mitt OCH ANDRAS ärenden! >>HÄR<<
Här bredvid är en inspelning där Överförmyndaren i Skara säger att: "det har varit en väldans massa ärenden" i det där fallet.
(Bevisar ju att jag stridit länge med detta så fallet borde varit aktivt hela tiden, inte som man påstod på förra sipen att jag kom med det där och då)
Att jag "fantiserar ihop saker" ang att fuskbygget är fuskbyggt
"det kan inte stämma"
"Det e nåt ho har börjat med nu" (Vad gäller att jag duschar ute året om)
"Tror inte på det där riktigt" (Vad gäller att bygglinjen inte fuskar). Jag kollade med bygglinjen och de har INTE byggt pumphuset,
Kommunen har dessutom själva varit ute och kikat på de i samband med min SIP och fann att det var väldigt dåligt.

När jag får modet så skall jag återge berättelsen här. Men det överförmyndaren föraktfullt sa om både hundarna och bygget får mig att må hemskt illa av att hantera just denna händelse. Jag spelade in när har sa allt detta hemska så jag skall lägga ut det här så fort jag kan.

Mer olyckor i fuskbygget. Båda händerna i "paket". Höft och knä skadat. Elchocker och brännskador på grund av sprutande varmvatten från sönderfrusna rör. Hela bygget har tippat bakåt så det står snett och då drar det i rörkopplingar och skadade rör så risken finns varje dag för sådana händelser.

Depressionen, utmattningssyndromet, skadorna och stressen tar ut sin rätt.
kenneln dör när alla hundar sätts bort
god man får skicka in avregistrering
rättegångar om telia och varmvattenberedaren
struntat i posten, stora skulder som följd.
Kommunen lovar att "kanske" ta upp frågan om ersättning för pumphuset om jag gör av med kenneln/bolaget
(Ett fullt fungerande aktiebolag, med bland annat samhällsnyttiga hundar (Schäfer av brukstyp tänkta som Väktar och Polishundar)
(I dag när vi behöver sådana som mest dessutom!)
Depressionen var mycket nära att ta mitt liv.
Läs om händelserna >> HÄR <<
Bilen togs av kronofogden
Eftersom god man inte hämtat posten och skulder uppstått, mest till trafikförkräkningsföreningen (ursäkta jag kan ha stavat fel) Samt till reparation av trappan, och farstutaket som krossades av Sveaskogs träd när dessa föll, det gick inte på försäkringen för att god man helt enkelt lät bli att hantera ärendet och jag visste inte att planen var att låta bli det.
Då jag inte visste om detta utan trodde att han hade koll.
Bilen var specialutrustad med hörnskydd, skyddsplåtar undertill, sportgrill som jag fick lackat mattsvart, stripes, bensinvärmare mm En mycket personlig bil som jag ärvde av min pappa. (Sålde hans super-Audi och satsade på denna då den har god markfrigång (22 cm, bra här i skogen), ständigt fyrhjulsdriven, bensinsnål, låg skatt, boxermotor som ger låg tyngdpunkt, wafflat tak som gör att du i princip kan välta utan att det blir dödligt, Min älskade pärla. Jag grät och var i djup chock efter detta.
Översta bilden, här är hon ny. Nedersta, där är vi på offroad-träff, jag och hon..


Frysar, element och annat i åsknedslag. Inget gick på försäkringen enligt god man. Men när jag ringde försäkringsbolaget själv så hade god man talat osanning. Men nu är det för sent istället.
Elementet på bilden började brinna sommaren 2024, trots att det inte ens varit på (eller gått att ha på) sedan åsknedslaget den gången god man ljög om försäkringen.
Jag har spelat in både god man och försäkringsbolaget (det senare återges här med förvrängd röst såklart) hela inspelningarna skickades till kommunen och överförmyndarna för granskning, de har inte ens tagit upp saken utan hänvisar mig till tingsrätten för var och en av många allvarliga och kostsamma felaktigheter som de tre goda männen begått här.
ALLT kommer läggas ut här för jag har god dokumentation. Jag skall bara klara att hantera det
>>God man<<
Lurar mig med kennelklubbspapper så att jag aldrig kan registrera valpar mer. Hela mitt livsverk med uppbyggandet av kenneln slås i spillror.
>>Rättegång mot kommunen/staten: Tack Skara kommun för att ni har krossat mitt liv<<
.jpg?etag=%222f7034-63ea5aa4%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=470%2B353&extract=0%2B72%2B470%2B280&quality=85)
Krav på kommunen resulterar i en oväntad attack!
Juristens ord efter utredningen:
"de har dragit tillbaka detta för de vill nog inte att detta fallet skall bli känt."
(Min advokat efter att han satt sig in i ärendet)
Klicka på bilden här bredvid så får du höra var kommunen försökte med, vilket de inte fick igenom. Men PANIKEN att höra att de i princip kunde komma samma dag och "ta", "sälja", "lägga ned" "släcka hemsidan" (den här) med mera samt sätta mig i en situation där jag inte skulle kunna göra mig hörd mera
Jacko
Bråttom att gömma bevismaterial
Förlorade saker på min resa för att gömma inspelningar.
Utrag ut min blogg:
Sorg
Klockan är nu sex på morgonen, jag har varit vaken sedan den ringde klockan fem. Jag klär på mig i mitt iskalla rum där jag spikat för fönstren för att spara ström, för att kunna betala dom skyhöga räkningarna för strömmen i det oisolerade pumphuset. Det första jag tittar på när jag kommer in i rummet här är den stora duvburen i hörnet. Den lyser så fint med sin dämpade varmvita diodbelysning och är vacker med sina växter runt om. Sorgen slår mig hårt i magen, där inne sitter 21 år gamle Jacko och sjunger en vacker morgonsong till mig. Helt ovetande om att han skall rivas ur buren och köras iväg till ett för honom nytt ställe i stan. Jag kommer aldrig mötas av hans vänliga kutter och glada sång mer.
Tack Skara kommun
Mer kommer snart
"Hämta hönorna"
"Jacko min Jacko"
"döda duvor"




Sorg sorg sorg
Då är jag hemkommen från stan. Gått in i rummet med en tom bur, där står Jackos bur med dörren öppen och matskålarna på golvet. Två små ägg ligger i redet och allt är tyst... 21 år...
(Ur bloggen den dagen jag fick ta detta beslut på grund av kommunen)
Kenneln avregistreras.
Jag får bita i det sura äpplet och avregistrera bolaget. Anledningen är dels depressionen, utmattningssyndromet och mina skadade händer (i fuskbygget).
Dessutom har kommunen lovat att "eventuellt" ta upp ärendet med ersättning för fuskbygget under förutsättning att kenneln tas bort.
Kenneln är inte avregistrerad som god man skulle göra när min depression utbröt och jag gav bort hundarna, därför ringer
ekobrottspolisen!
Se den obehagliga historien >>HÄR <<
rättegången med god man (så har jag aaaaldrig sagt!) Ny god man uppmanar mig att köra olagligt.
Inspelning från rättegången
sista grönlandshundkullen
posten
Länk bolagets siffror >>HÄR<<


Nytt hopp!
Byter god man när jag får reda på vad som skett
Den nye gode mannen är med på ett möte där boendestödet är med. Han verkar superbra och meddelar att mitt skadestånd som varit på gång länge snart är klart.
Detta skadestånd pratade även den förre gode mannen om. (inspelning här bredvid ca 6 min in i samtalet)
får äntligen ut mina papper efter många års kamp.
ALLT låg i oreda. Fick hjälp av boendestödet att sortera det någorlunda uppe på deras kontor innan jag tog hem det. Tog veckor!
"känt fel" har undanhållits i åratal!
Och nästan hela årgångar fattas. En mängd dokument om bygget som omsorgen byggt fattas och på sip mötet angående detta fick jag höra att jag "inte har bevis" och att den nu var "för sent att reklamera"
(Fast jag har fått hem kopior från annan myndighet på att reklamation gjorts innan)
Se nedan!
>>UTREDNING<<

SIP om fuskbgget
mina papper
"känt fel" har undanhllits i åratal! var INTE med på sipen, fick bara höra att "du kan inte komma med det nu, så många år efter".
Inspelning när kommunen säger att "jag kommer med samma gamla ärenden igen" med andra ord bevis på att fallet varit aktivt från min sida hela tiden. OCH dessutom har BÅDE mattläggare och rörmokare påtalat bristen på isolering, att det drar upp vatten på väggarna, anteckningarna är från omsorgens egna anteckningar i min akt!
(obehandlade spånskivor) Se pappret >>HÄR<<
En epok går i graven
En ljudinspelning som visar varför kommunen inte tar tag i problemet.
Överförmyndaren tror han pratar med någon annan i kommunen när han i själva verket pratar med mig.
Här avslöjar han hur de pratar dem emellan om mig.
Han förtalar mig grovt, säger att jag "inbillar mig" om fuskbygget och i övrigt vräker han på om vilken hemsk människa jag är.
Fortsättningen
Finns det hopp om liv?
LIVSTIDSDÖMD att leva i misär?
Se badrummet/köket med jordgolv >> HÄR <<
Tråkigt förtal från en person som sitter på en post för att hjälpa utsatta. Man hör att han tar det personligt, att jag bråkar om "samma gamla ärenden" och att han pratar med andra inom kommunen om mig på det här sättet. I detta fallet kommunjuristen, i klippet här ovan är det fråga om andra överförmyndare. Som skall ha tillsyn över goda män.
God man har KASTAT alla huspapper, kvitton, besiktningsprotokoll och hela min bokföring samt allt som hänt med min "skuldsanering" som hon ordnade och som jag betalade på i åratal och som sedan visade sig vara bluff.
Överförmyndaren i klippet har skrivit på att hon slipper vite för att hon kastat handlingarna men i klippet låtsas han som han inte ens vet om det!
Jag skrev en ansökan om försörjningsstöd för att täcka några av kostnaderna på fuskbygget innevarande månad.
Detta är vad de har bett mig att göra eftersom de inte vill göra en reklamation, och då skulle de "kika på" om de kunde ta med alla kostnader på fuskbygget som boendekostnad. Detta var det enda de kunde erbjuda. Hittills har jag fått några hundralappar som ersättning, sedan 2007....
Svaren blir som följande
"Hej!
Alla som äger hus har ansvar för sina hus. Det är inte kommunens ansvar. Ifall man inte har råd att bo i ett hus, så får man sälja det och hyra något istället." (se mejlet nedan)
och " Hej Trine Du får planera din ekonomi bättre"
Då har just denna människa SETT fuskbygget, gett mig dokument där de själva har skrivit under på att de tar på sig ansvaret för att bygget blir färdigställt och där man kan följa hur de drar pengar åratal EFTER att de slutat bygga. Och så skall jag stå ut med spydigheter som detta som om jag var en pöbel som gjort slut på min pension till nöjen.
Jag har inga möjligheter till nöjen, har aldrig varit på semester, drömmer om att få se mina hemtrakter i nord Norge igen och fick även avslag på att besöka min mormor, min fosterpappa och min mamma när dessa dog, medan de fortfarande levde.
Snacka om psykisk tortyr, jag orkar inte!
Susanne Billyson
<Susanne.Billyson@skara.se>
2025-03-1312:59
Till:
racy.star@racy.se
Hej!
Alla som äger hus har ansvar för sina hus. Det är inte kommunens ansvar. Ifall man inte har råd att bo i ett hus, så får man sälja det och hyra något istället.
Jag tar emot din ansökan.
Mvh
Susanne Billyson
Socialsekreterare
Tel direkt 0511-326 03
Tel växel 0511-320 00
susanne.billyson@skara.se
Skara kommun
Omsorgskontoret
Viktoriagatan 2 A
532 88 Skara
www.skara.se
En liten låt om Sessan
Låten med text:
Berättelsen om Sessan och hennes mamma Pandra. Tårarna rinner, får återkomma...





.jpg?etag=%22364bd6-66c5a2a3%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=291%2B200&extract=0%2B0%2B291%2B200&quality=85)

Galleri och
YouTube
Jag har startat en YouTube kanal där jag redan har börjat att lägga ut korta klipp från hur jag lever och min kamp mot kommunen. Tanken med denna kanal är i första hand att visa hur jag lever och varför det har blivit så men också vilka strategier jag kunnat hitta för att överleva.
Kanske kan det hjälpa någon annan, för jag vet att jag inte är ensam.
På denna hemsidan kommer jag att lägga ut en stor mängd bilder och berättelser från mitt liv både förr och nu.
Bloggen hoppas jag skall bli lite dagboksanteckningar framöver, den har varit eftersatt nu när jag fått kämpa så med alla papper och inspelningar som är tufft att hantera för mig.



Har du möjlighet att hjälpa mig och mina djur med en liten gåva? Swish 070-3834680